torsdag 8 juni 2023

Tagit in Skistar. Köpt och sålt för 3.4 MKR idag

Då var det åter Torsdag och idag skiner solen och min trading fortsätter. Idag har jag fortsatt att handla i Axfood och Viaplay. Jag har även tagit in Skistar i portföljen och dagens transaktioner ser ni här under:


Som ni ser har jag handlat mest i Axfood aktien idag och det hela slutade med en vinst på drygt 2200 kr. Idag valde jag att inte släppa hela mitt innehav utan har sparat 200 aktier i portföljen. Skulle det inte uppstå några nya lägen för kortsiktiga affärer här är tanken att behålla dessa aktier tillsvidare. Men skulle Axfood aktien tappa här framöver kan det mycket väl hända att jag återkommer i aktien om läget känns rätt. Det visar sig hur det blir tids nog.  

Det blev även en liten affär i Viaplay idag. Denna vinst summeras till drygt 400 kr och jag tackar åter för en liten vinst.

Sist men inte minst valde jag att ta in Skistar i portföljen. Av en slump såg jag att aktien fått en rek sänkning av Nordea idag och tappade med det över 10 %. Jag har inte tittat på bolaget på länge. Men jag ville tidigare ta in aktien i portföljen för att kunna nyttja deras aktieägarrabatt. För er som inte vet har man lite extrapriser hos dem om man äger minst 200 aktier och är ni intresserade att läsa mer om aktieägarförmåner kan ni göra det här:

Jag har som sagt inte gjort någon analys på detta köp utan det är mer att det är bättre att köpa 200 aktier nu när priset på aktien inte är alldeles för högt i förhållande till när aktien stod som högst. Aktien toppade tidigare på 192 kr per aktie och jag betalade jag strax under 121 kr per aktie när courtage är betalt. Det är runt 14 000 kr rabatt mot att köpa dessa aktier när de var som dyrast. I framtiden kan jag nu ta del av dessa förmåner och därför är detta en aktie som bara ska ligga kvar i portföljen och kommer därför inte säljas. Jag kommer inte heller att öka här.

Givetvis håller jag tummarna att Skistar kan göra ett bra resultat i framtiden och att vi kan se en uppvärdering av aktien på sikt. Det blir iallafall spännande att följa Skistar framöver.  Jag har även ökat på med 25000 kr i Avanza Zero idag och ligger för stunden 72 % likvid.  

Det var allt för idag. Min nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen. Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig Torsdag kväll :-)

2 kommentarer:

  1. Hej Slimis, bra jobbat!
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tobbe och tack för det.
      Ha en trevlig Fredag!

      Mvh Slimis

      Radera