fredag 2 juni 2023

Köpt och sålt aktier för 4.2 MKR idag

 Då var det åter Fredag och nya möjligheter. Idag har jag legat med feber men har ändå hunnit med lite handel. Handelsdagen startade starkt efter rykten om att det kanske inte blir några fler räntehöjningar i USA. Hur det blir lär visa sig tids nog. Men jag räknade med att mina fastighetsaktier skulle stiga rejält idag och de har de gjort. Jag gick in i Hufvudstaden för 8 dagar sedan och resterande fastighetsaktier för 2 dagar sedan. Idag har jag sålt av allt och dagens transaktioner ser ni här under:


Det hela slutade med en vinst på 81000 kr i Hufvudstaden. 12000 kr i Wallenstam. 11000 kr i Fabege och 2000 kr i Castellum. Stort tack till er alla för den fina avkastningen i det korta perspektivet. 

Samtliga bolag finns fortsatt på bevakningslistan och känns läget rätt kan det hända att jag återkommer här. Annars tackar jag för mig som sagt.

Förutom det har jag kört lite kortsiktig handel i Axfood idag och det slutade med att jag ökade på med 1500 aktier här. Jag har även valt att återköpa i Avanza Zero för 25000 kr. 

Efter dessa transaktioner ligger jag nu 61 % likvid. Som vanligt kommer det uppdatering om någon nya affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig helg :-)


8 kommentarer:

  1. Har sagt det några gånger innan, du imponerar med din tradingförmåga Slimis! Denna dryga vecka är smått fantastiskt ju, hatten av för dessa affärer du lyckas med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kalkyl. Med lite tur kommer man långt. Bara hoppas lyckan håller i sig.
      Önskar dig en trevlig vecka och bra jobbat själv med din portfölj.

      Mvh Slimis

      Radera
  2. Grymt bra Slimis!
    Men idag är jag upp 60k men jag säljer aldrig och är inte likvid
    på ditt vis.
    Men om några år ska jag börja swings mera....
    //S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej S.

      Grattis till en fin vinst. 60K på en dag är mycket pengar. Det optimala för de flesta är att ligga fullinvesterade och varken köpa eller sälja. Jag gillar dock en aktiv strategi i kombination med en passiv och så länge det känns okej och jag inte underpresterar börsen rejält kommer jag nog fortsätta i samma spår. Om det blir bra på sikt lär framtiden visa.

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera
  3. Snyggt Slimis!
    Med takt och elegans som vanligt, grattis till väl utförd trading.

    Trevlig Helg
    /Rille

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rille.

      Tack för det. Bra jobbat själv med din långsiktiga strategi. Vi får hoppas lyckan håller i sig även framöver.

      Önskar dig en trevlig vecka i det fina vädret.

      Mvh Slimis

      Radera
  4. Kingen! Go vinst!

    /Arbetsplanen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är du som är Kingen! Men får hoppas på fortsatt lycka framöver.

      Önskar dig en trevlig vecka och fortsatt lycka till med uppstarten av företaget.

      Mvh Slimis

      Radera