tisdag 13 juni 2023

Återköpt 12000 aktier i Hufvudstaden

Idag gick Hufvudstaden ner i pris och jag har passat på att återköpa aktier billigare. Nu senast sålde jag 21100 aktier för 133.43 kr per aktie. Idag återköptes 10500 aktier hos Länsförsäkringar för 132.82 kr per styck. Jag köpte även 1500 aktier hos Nordnet för 132.52 kr per styck. 

Men eftersom dessa pengar togs ut från ISK hos Avanza och mellanlandade hos Länsförsäkringar och sen in på ISK blir det en skattesmäll på ungefär 6000 kr. Det blir även en skattesmäll eftersom jag idag sålt av Avanza Zero för drygt 700 000 kr och tagit ut dessa pengar direkt. Väntar man inte 2 dagar hos Avanza innan man tar ut dessa pengar åker man på straff beskattning för det också. Så även om jag ligger flera tusen kronor plus på dagens inköp kommer jag få betala dessa i skatt sedan. Allt som allt kostade alla dessa problem med Avanza en 7-8 tusen kronor extra i skatt och på det även lite extra courtage. Alternativet vore att dessa pengar låg utanför aktiemarknaden fram till den 1 Juli och sattes in då istället. Men det är inte alls säkert att Hufvudstaden och Axfood handlas på samma nivå som idag eller lägre om drygt 2 veckor. Därför tog jag beslutet att investera redan idag. 

Så här framöver får man komma ihåg att det blev en kostsam affär att ha med Avanza att göra och hålla sig borta från denna bank i framtiden. Ostabil och opålitlig bank med dålig kundservice. Sen får man väll se om det kommer tillbaka några courtage pengar eller om man ska bli blåst av Avanza på dessa pengar också! 

Jävla skitbank! 

Imorgon blir det att fortsätta föra över pengar från Länsförsäkringar till Nordnet. Vi får se om det blir något mer enskilt aktieköp annars ska dessa pengar in i Nordnet Indexfond Sverige. Sen är det bara vänta på att Nordnet flyttar över mina sista likvider och mina mindre aktieinnehav så har jag det mesta samlat hos Nordnet och Länsförsäkringar framöver. 

Det kommer uppdatering om någon ny affär görs och nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Trevlig Tisdag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar