onsdag 28 juni 2023

Ökat i Axfood

 Då var det åter Onsdag och nya möjligheter. Efter att ha ökat på rejält i Hufvudstaden igår valde jag idag att återköpa 1000 Axfood aktier för strax under 226 kr per aktie. Som jag skrev igår valde jag att sälja dessa för att öka på i Hufvudstaden som jag för stunden tyckte sjönk omotiverat mycket. Idag har Hufvudstadens aktie gått starkt och återhämtade sig med 3 % under dagen. För att finansiera köpet av Axfood aktier fick jag minska med 1800 aktier i Hufvudstaden och dessa såldes för runt 124.85 kr per aktie. Tyvärr verkar inte Nordnet uppdatera ordrar samma dag och därför kan jag inte lägga upp mina affärer som jag gjort förut. Men här under är iallafall gårdagens köp och sälj hos Nordnet:


Det hela slutade med att jag åter äger 1600 aktier i Axfood och det känns lagom i skrivande stund. Efter dagens transaktion har innehavet i Hufvudstaden sjunkit från 30800 aktier ner till 29000. Även här känner jag att exponeringen känns bra i skrivande stund och på sikt hoppas jag givetvis på en uppvärdering av båda bolagen. Både Axfood och Hufvudstaden ligger mig varmt om hjärtat och det känns bra för stunden att ha kommit in i båda bolagen på attraktiva nivåer. 

Förövrigt verkar min flytt från Länsförsäkringar till Nordnet vara på gång och jag tror att innehavet flyttas närmaste veckan. Eftersom jag fortsatt ligger med en liten belåning hos Avanza får flytten här pausas i det korta perspektivet. På sikt är dock tanken att inte behöva använda någon portföljbelåning. Men just nu vill jag ha en liten belåning i och med att jag ligger ute med mina likvider till bostadsrättföreningen. 

Förutom det har min kortsiktiga handel sen igår genererat drygt 3000 kronor i vinst och dessa investerades i Nordnets gratisfond idag. 

Det var allt för idag.

Men som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar