torsdag 15 juni 2023

Sålt hela innehavet i Axfood. Ökar i Hufvudstaden

 Då var det åter Torsdag och nya möjligheter. Under året har jag kört en hel del kortsiktig handel i Axfood men släppte sedan mitt innehav. För några dagar sedan gick aktien ner ganska rejält under en dag och jag tyckte aktien såg för billig ut i det korta perspektivet. 5000 aktier köptes då in för 237.37 kr per aktie. 

Idag har hela innehavet sålts av igen för 243.29 kr per aktie och det hela summerades till en vinst på strax under 30 000 kr för några dagar ägande. Totalt ligger jag nästan 50 000 kr plus i Axfood aktien och jag får tacka bolaget för den fina avkastningen. Men idag drog som sagt aktien iväg och hela innehavet är sålt.

För pengarna har jag istället fortsatt stärka mitt ägande i Hufvudstaden och samtliga transaktioner för idag ser ni här under:


Efter dagens transaktion har jag nu återköpt 19550 aktier hos Länsförsäkringar för i snitt 133.27 kr per aktie. På det har jag tidigare återköpt 1500 aktier på mitt Nordnet konto för 132.52 kr per aktie men köpte även 3950 aktier till här och har nu ett GAV 132.86 kr per aktie här . Tidigare såldes 21100 aktier av för 133.43 kr per aktie och nu är 25000 aktier återköpta billigare samtidigt som jag hunnit tagit en ytterligare fin vinst i Axfood aktien. Samtidigt har jag nu börjat investera 100 000 kr per dag i Nordnets gratisfond här i Sverige. Så jag har lite likvider just nu men kommer troligtvis vara fullinvesterad inom kort.

Uppdatering: Lite senare under dagen fortsatte Hufvudstaden ner. Jag valde därför att investera mina sista likvider samt sålde av i Heba och och Viaplay med en liten vinst och köpte därmed 170 aktier till för 131.38 kr per aktie plus courtage. Så många aktier som jag äger nu i Hufvudstaden har jag aldrig ägt.

Uppdatering 2: Hufvudstaden och fastighetssektorn överlag var ner mer under Fredagen. Jag hade tänkt behålla Skistar men sålde av detta inneav för 120.48 kr per aktie. Investeringen i Skistar slutade med en vinst på 240 kr totalt. Blir läget rätt kanske jag återkommer här. Har ökat på med ytterligare 185 aktier i Hufvudstaden för 130.90 kr per aktie. 

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar