tisdag 2 maj 2023

Köpt och sålt aktier för 4.2 MKR idag

Då var det åter Tisdag och nya möjligheter. Idag är börsen ner i skrivande stund men möjligheter till kortsiktig handel finns vare sig börsen är positiv eller negativ. Idag har jag åter vart in och handlat i Avanza aktien och dagens transaktion ser ni här under:

 



Idag blev det totalt 2 köp och 2 sälj men liten vinst (ca 1000 kr när courtage är betalt) . Än så länge ligger jag plus drygt 5300 kr detta år när det gäller Avanza aktien. Även om vinsterna ofta är små när det gäller min kortsiktiga handel så bidrar det till en bättre avkastning på sikt. Förutom det fortsätter jag investera 25000 kr per dag i Avanza Zero och för stunden ligger jag ungefär 52 % likvid. Det tar sin tid att få in mer pengar i fonden men under tiden kör jag lite kortsiktig handel om tillfälle ges samt får en ränta på 1.5 % på de likvider jag har på mitt ISK. 

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar