onsdag 24 maj 2023

Köpt och sålt aktier för 0.45 MKR idag

Då var det åter Onsdag och nya möjligheter. Idag är börsen åter ner men hur än börsen går finns det möjlighet till kortsiktig handel om rätt läge uppstår. Idag har jag vart in i Embracer aktien och handlat och dagens transaktion ser ni här under:


När det gäller Embracer är detta en typ av bolag jag inte brukar investera i. Men i och med dagens negativa nyheter var min tro att det hela var en överreaktion. Jag valde därför att gå in i aktien när den sjunkit en bit. Jag valde dock att ta en snabb vinst och vill tacka Embracer för denna fina uppstuds i det korta perspektivet. Det hela slutade med en vinst på drygt 2200 kr och även bäckar små bidrar till en bättre avkastning på sikt.

Värt att nämna är att jag inte har någon större insyn i Embracer aktien och detta var en krydda med hög risk när det gäller min kortisktiga handel i aktien. Jag nöjer mig därmed med en liten vinst i aktien och blickar framåt. Eftersom Embracer är så pass ägt bland småsparare håller jag dock tummarna att aktien återhämtar sig på sikt även om jag förstår att det känns tungt en dag som denna.

Annars fortsätter jag investera i Avanza Zero och så har skett även idag. Kassan ligger fortsatt på drygt 42 % och som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig Onsdag :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar