tisdag 23 maj 2023

Köpt och sålt aktier för 0.6 MKR idag

Då var det åter Tisdag och nya möjligheter. Idag har jag åter vart in och handlat i Axfood aktien och dagens transaktioner ser ni här under:


Jag kom in på en attraktiv nivå men kom inte över så många aktier som jag tänkt mig. Hade aktien sjunkit ner mot 240 kr hade det hela sett bättre ut men så vart inte fallet idag. Det hela slutade med 2 köp och 2 sälj och ibland får man vara nöjd med en liten vinst istället för ingen alls. Dagens transaktioner gav en vinst på drygt 300 kr när courtage är betalt. Även små bäckar bidrar till en bättre avkastning på sikt och jag är tacksam för alla bidrag till portföljen. 

Efter dagens handel är det för stunden inget läge för kortsiktig handel i varken Hufvudstaden eller Axfood. Men det kan komma nya köplägen framöver och om läget känns rätt är det mycket möjligt att jag återkommer i aktierna framöver. Annars får jag tacka för den fina avkastningen i det korta perspektivet och blicka framåt. Förövrigt har jag några fler bolag på bevakning och kanske dyker det upp något annat intressant framöver.

Annars fortsätter jag investera 25000 kr i Avanza Zero varje dag och så har skett även idag.

Efter dagens transaktioner ligger jag med en kassa på 42 % men den minskar sakta men säkert..

Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen. Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar