onsdag 24 maj 2023

Hufvudstaden åter i portföljen

 Idag faller fastighetsbolag överlag och även Hufvudstaden är ner så här i slutet av arbetsdagen. För några dagar sedan sålde jag av 11000 aktier. Idag fanns möjlighet att köpa tillbaka aktier billigare igen och det har jag gjort.

Dagens inköp ser ni här under:


Som ni ser har jag investerat i 15500 aktier och Hufvudstaden är nu mitt största innehav om vi bortser min investering i Avanza Zero. Efter denna transaktion är jag åter belånad till ca 12 % i portföljen men som jag skrivit tidigare har jag lite pengar låst på 1 år och med dessa ligger jag fortsatt med en liten kassa. Men likviderna hos Avanza är i stort sett förbrukade för stunden och möjlighet till ytterligare inköp till portföljen är begränsade i skrivande stund.

Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen. Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka :-)


2 kommentarer:

  1. Det är rea på många fastighetsbolag, varför valde du just Hufvudstaden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Snålgrisen. Skrev ett helt inlägg för din skull om Hufvudstaden och lite tankar i allmänhet gällande fastighetsbolag. Hoppas det uppskattas.

      Önskar dig en trevlig dag.

      Mvh Slimis

      Radera