torsdag 4 maj 2023

Köpt och sålt aktier för 1.4 MKR idag

 Då var det åter Torsdag och nya möjligheter. Idag är börsen åter ner igen men hur än börsen går kan man köra lite kortsiktig handel om rätt läge uppstår. 

Idag har jag vart in och handlat i Skanska aktien och dagens transaktion ser ni här under:


Som ni ser blev det ett inköp när aktien kommit ner en bra bit men redan 4 minuter senare sålde jag åter av och tog en vinst på ungefär 2400 kr när courtage är betalt. Skanska är ett bolag jag tidigare ägt men sålde av någon gång runt 2018 om jag inte minns fel. Vid det tillfället valde de att sänka utdelningen och jag placerade pengarna på annat håll. Idag kom bolaget in rejält under förväntningarna och det är tufft för byggbolag överlag i skrivande stund. Men för egen del gillar jag Skanska som bolag men som ni vet fortsätter jag i dagsläget att investera i Avanza Zero då jag tror mig ha svårt att slå index över tid. Det är dock kul när det går bra med den kortsiktiga handeln även om det endast ger mindre vinster för det mesta. Men alla plus i kanten bidrar till en bättre avkastning på sikt. Som ni ser fortsätter jag investera 25000 kr per dag och efter gårdagens inköp i Avanza Zero ligger nu kassan på 51.2 % i skrivande stund.


Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig Torsdag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar