måndag 20 december 2021

Köpt och sålt aktier för 12 miljoner idag

 Då var det Måndag och nya möjligheter. Idag är börsen ner och även min portfölj sjunker. I Fredags minskade jag ner min aktieexponering och det visade sig rätt så här efter helgen då oron på börsen tilltagit. Men när det finns oro finns det även möjligheter till kortsiktig handel på börsen.

Dagens transaktioner ser ni här nedan:


Förutom dessa affärer har jag ökat på med 21000 kr i Avanza Zero. Vi får se framöver vilka möjligheter som dyker upp. Annars är tanken att fortsätta öka på i Avanza Zero framöver för att på så sätt få en mer indexliknande avkastning i kombination med en bättre riskspridning. Efter dagens transaktioner ligger kassan på drygt 52 %. 

Uppdatering: Lite senare faller Hufvudstaden åter tillbaka. Jag återköper 16650 st aktier för 129 kr styck. Kassan ligger nu på strax under 1 %.

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär gör och nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar