torsdag 2 december 2021

Köpt och sålt aktier för 950 000 kr idag

 Då var det åter Torsdag och nya möjligheter. Idag slutade Omx30 ner 1.2 % för dagen och för stunden går inte min kortsiktiga handel så bra som jag själv vill. För stunden känns det som lite risk av på marknaden och det gör att jag är lite mer försiktig. Jag ligger just nu på en belåning på 7.3 % och jag vill inte ligga alldeles för högt belånad om vi skulle få en mer negativ marknad nu framöver. Det är ju alltid bra att kunna utnyttja bra köplägen om de dyker upp.  Idag har jag i alla fall åter vart in i Hufvudstadens aktie och dagens transaktion ser ni här under:


Som ni ser här under blev vinsten för min kortsiktiga handel knaper idag. Ser vi på den totala utvecklingen för portföljen ligger den på drygt 25 % för i år. (Diagrammets avkastning är från igår) Gällande Hufvudstadens aktie har jag nu omsatt 68.5 miljoner kronor i aktien i år och vinsten ligger just nu på 270 000 kr på de affärer jag gjort. Tittar vi samtidigt på Hufvudstadens aktie har den haft en avkastning på 0.37 % plus utdelning i år. Så att köpa och sälja för rätt pris gör skillnad i längden. Ibland blir det en mindre vinst som idag men ibland blir det en lite större vinst. Många bäckar små blir tids nog en stor å. 

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Min nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen. 

Med det sagt vill jag önska en fortsatt trevlig vecka :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar