onsdag 1 december 2021

Köpt och sålt aktier för 500 000 kr idag

 Då var det åter Onsdag och nya möjligheter. Idag vände börsen upp rejält efter minskad virusoro och OMX30 gick till slut upp 2.19 % för dagen. Samtidigt gick mitt största innehav H&M lite bättre och var till slut upp 4.53 % för dagen. Med det passade jag på att göra en kortsiktig lite mindre affär i H&M och transaktionen ser ni här under:


Förutom detta valde jag idag att öka på i mitt nya innehav Alibaba Group. Från att ha ägt 50 stycken aktier äger jag nu istället 150 stycken aktier i bolaget. Aktien är ner runt 60 % sen toppen och för egen del är jag ner runt 4 % sedan jag började investera i bolaget. Som jag skrivit tidigare ser jag denna investering med lite högre risk och därför ligger mina aktier på mitt aktie/fond konto. Det ger mig möjlighet att dra av en förlust mot tidigare vinster om så tids blir fallet. Ser vi på senaste rapporten kom den in sämre än förväntat och bolaget räknar även med sämre tillväxt framöver då den kinesiska ekonomin väntas bromsa in. Jag hoppas och tror dock mycket elände är inprisat i dagens kurs och på längre sikt hoppas jag givetvis att en investering här blir en bra affär. När saker ser som sämst ut brukar det kunna vara en bra affär att gå emot marknaden. Trenden ser dock inte alldeles för ljus ut för aktien då den är ner 26.5 % bara den senaste månaden. Ja vi får väll se hur denna affär tids nog bli. 

Efter dagens affärer ligger nu portföljens belåning på 7.2 %

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar