tisdag 14 december 2021

Köpt och sålt aktier för 10 miljoner idag

Då var det åter Tisdag och nya möjligheter. Sedan mitt senaste inlägg har jag kört lite kortsiktig handel i mina innehav och det har gått bra. Sedan mitt senaste inlägg har jag handlat för några hundra tusen varje dag men vinsten uppgår endast till ett par tusen på dessa affärer.

 Idag blev det dock mer omsättning i portföljen då H&M gick riktigt bra samtidigt som index till slut var ner -1.04 % för dagen. 

Dagens transaktioner ser ni här under:


Som ni ser har jag valt att släppa i stort sett hela mitt H&M innehav idag. Jag har för stunden sparat 200 stycken aktier i bolaget och dessa kommer inte att säljas. Däremot passade jag på att utnyttja H&Ms styrka på börsen idag och lyckades med ett par riktigt bra kortsiktiga affärer. H&M släpper försäljningssiffror imorgon och troligtvis räknar marknaden med bra siffror eftersom aktien är upp idag samtidigt som i stort sett hela börsen är ner. Jag håller fortsatt H&M aktien på bevakning och det skulle vara kul om bolagets försäljningssiffror kunde visa lite bättre än väntat. Det får vi se imorgon.

Pengarna från min H&M försäljning har i alla fall gått till att åter göra mig skuldfri. Jag har till och med en kassa på runt 0.5 % efter dagens affärer. Resterande pengar har idag investerats i Hufvudstaden. Om detta beslut är rätt lär tids nog visa sig. Det känns i alla fall som rätt beslut just nu. 

Hufvudstaden ligger mig varmt om hjärtat och jag är tacksam att åter kunna köpa aktien på dessa nivåer efter att tidigare sålt av mina aktier på en högre nivå. Nyligen har Fredrik Lundberg köpt 500 000 stycken aktier för 144.49 kr per aktie. Vice Vd Anders Nygren har köpt 3000 aktier för 140 kr styck. Även börslegendaren Winston Håkanson har bolaget i sin portfölj och för inte länge sedan köpte Latour-grundaren Gustaf Douglas drygt 3 miljoner aktier i Hufvudstaden för runt 461.9 miljoner kronor. 

Sist men minst så har även jag köpt 16 350 stycken aktier i Hufvudstaden. För dessa betalades drygt 129 kr per aktie i snitt. 

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig vecka :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar