fredag 3 december 2021

Köpt och sålt aktier för 1.05 miljoner idag

Då var det Fredag och sista dagen på börsen för den här veckan. Idag är det åter tråkiga miner på börsen och OMX30 är ner 0.99 % för dagen. Ser vi på min portfölj är även den ner och Alibaba fortsätter att rasa. 

Dagens transaktioner ser ni i alla fall här under:



 Till och börja med sålde jag av lite H&M aktier som lite senare köptes tillbaka billigare. Jag hade även räknat med att Alibaba skulle öppna ner idag. Men eftersom raset var betydligt större än jag tänkt mig passade jag även på att göra en snabb affär här. Alibaba aktien är nu ner runt 63 % sen toppen och frågan är givetvis om det finns en botten för aktien och vart den är. Som det är just nu gör det ont i magen att köpa aktier i Alibaba och det brukar vara ett bra tecken på att aktien är billig. Många investerare vill bara slippa se röda siffror i portföljen och säljer av för att slippa se eländet som pågår. Ja, att gå emot strömmen kan vara jobbigt ibland men för egen del har det många gånger belönat mig. Men det finns som sagt inga garantier på börsen och vi får se tids nog hur min investering i Alibaba blir. Än så länge ligger jag minus här även om det blev en plus affär idag.

Efter dagens transaktioner har belåningen ökat till 7.4 % efter att portföljen tappat i värde de senaste dagarna. Min portfölj ser ni på höger sida av bloggen. Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs.

Trevlig helg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar