fredag 10 maj 2019

Sålt Investor igen....

Imorse var det dags att åter avyttra Investor från portföljen. Samtliga 200 aktier såldes för 429.40 kr. Med det fortsätter experimentet med swingtrade gällande Investor aktien. Med det vill jag åter tacka Investor för en kortsiktig vinst. Pengarna är placerade i kassan tillsvidare. Blir det någon mer affär under dagen kommer uppdatering.

Uppdatering:

Nu vid lunchtid köpte jag åter in 200 aktier för 428.40 kr st + courtage 69 kr. Med det är jag åter investerad i aktien lite billigare än jag tidigare sålde på morgonen.
Vi får se om någon ny möjlighet uppstår under dagen annars är jag nöjd med nuvarande innehav tillsvidare.

Min nya portfölj ser ni på höger sida av bloggen.


Med det vill jag även önska alla läsare en trevlig helg :-)

6 kommentarer:

  1. Hahaha, trollar du dina läsare?

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym.

    Här trollas inget. På denna blogg skriver jag bland annat ner vilka affärer jag gör. Detta för att kunna gå tillbaka tids nog och utvärdera vad som gått bra och mindre bra. Sen kan jag förstå att det är lite drygt när jag skrivit så mycket om Investor de senaste dagarna. Men det är ju som sagt frivilligt att läsa bloggen :-)

    Tack för din kommentar.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lugnt, du får skriva precis vad du vill på din blogg. Jag är inte en sådan kommenterare.

      Radera
    2. Ok vad bra :-) Tack för att du följer och kommenterar bloggen.

      Mvh Slimis

      Radera
  3. Investor är för fin aktie! Varför inte behålla! En av min grundaktie i portföljen som ska mycket till för att jag ska sälja. Fyllde själv på igår med några till

    SvaraRadera
  4. Hej Stefan.

    Investor är ett bra bolag. Men idagsläget ligger jag fullinvesterad i mina andra bolag. Har den senaste tiden kört lite swingtade i aktien och på så sätt uttnytjat priskillnaden när marknaden haft hög volatilitet. När det gäller Investmentbolag har jag valt Lundbergs som topp pick. Men när jag tids nog har mer likvider är tanken att ta in Investor på lång sikt. Men då jag köper och säljer med belåning just nu är jag försiktig att ligga lång och kan jag tjäna en slant på swingtrade är jag tacksam.

    Tack för kommentar.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera