måndag 21 augusti 2017

Min telefonräkning ligger nu på -20 kr per månad

Min telefonräkning fortsätter att gå ner i pris. Bara för några dagar sedan fick jag ytterligare en Vimla vän. Jag blir givetvis både glad och tacksam för alla nya Vimla vänner jag får här genom bloggen. I och med detta nya förvärv har jag nu 23 Vimla vänner. Med 23 Vimla vänner ringer jag gratis samt har 10 GB surf gratis varje månad. Mitt mål är dock inte helt uppnått än. Om jag fick välja skulle jag hellre haft 25 vänner. Den dagen jag lyckas att få 25 Vimla vänner kommer jag ha 22 GB  gratis surf varje månad istället för 10 GB.

Hur mycket kan man då spara på att ringa och surfa gratis?

Jag betalade tidigare 145 kr per månad för ett telefon abonnemang hos Comviq. Jag hade även Com hems billigaste internet abonnemang och det gick på 199 kr i månaden. Idag kostar detta abonnemang 199 kr per månad. Men de har även en startavgift på 498 kr. Detta ger en månadsavgift på 240 kr.

Med 22 GB surf varje månad klarar jag mig utan ett fast internet abonnemang och spar förutom att ringa gratis även 240 kr i månaden som jag annars skulle ha lagt på ett fast internet abonnemang. Istället delar jag surf från min egen telefon genom mobil hotspot till min dator. Eftersom jag inte använder min dator så mycket samt inte är någon stor film tittare går det inte åt så mycket surf.

Hur mycket blir min besparingen på lång sikt?

Om jag räknar på att jag skulle betalat 145 kr för mitt mobil abonnemang samt 240 kr för ett internet abonnemang, hade månadskostnaden legat på 385 kr. På 1 år blir alltså besparingen 4620 kr.
Eftersom jag räknar med att leva åtminstone 50 år till blir besparingen 231000 kr under dessa 50 år. Då har jag inte räknat med alla prishöjningar som kommer bli med åren. Om jag istället investerar dessa pengar på ett ISK med en avkastning på 6.5% kommer summan istället att bli 1 013 854 kr. Detta visar hur fantastisk ränta på räntan effekten blir när man sparar på lång sikt. De tidigare man börjar desto bättre resultat.

Vill du också få ner din kostnad och på sikt ringa gratis?  

När jag började värva Vimla vänner såg jag möjligheterna istället för utmaningarna. Jag började med att värva de närmaste i familjen och sen har det rullat på. Det som har vart bra är att alla jag har värvat har sänkt sina telefonkostnader. Win-win kan man säga. Detta gör att jag idag kan se fram emot drygt 1 miljon kr extra om 50 år om jag nu lyckas investera dessa pengar med en avkastning på 6.5%. Genom att lägga pengarna jag sparar i en gratis indexfond tror jag att denna avkastning kan nås. Det du själv kan göra är att redan idag är att sänka dina fasta kostnader för att ringa och surfa. På så sätt kan även du utnyttja ränta på räntan effekten. Bli gärna min Vimla vän om jag kan hjälpa dig sänka dina kostnader. Genom länken nedanför ger jag dig 10 kr rabatt på ditt telefonabonnemang  resten av ditt liv. Vimla är Telenors billigaste abonnemang och är det billigaste telefon abonnemanget jag känner till. Om du väljer Vimla kan du sedan värva dina egna Vimla vänner. För varje Vimla vän du får tag på sänker du både din egen samt din Vimla väns telefon kostnad med 10 kr per månad. Det räcker med 10 vänner för att ringa gratis. Sen kan du höja din surf mm om du lyckas värva flera vänner. Det är som sagt en liten utmaning men kan ge goda resultat på sikt.

Vimla tipslänk

Vilken operatör tycker du är bäst och skulle du kunna tänka dig att testa Vimla?



8 kommentarer:

  1. Det där är grymt! Att sänka kostnaderna till den nivån att man hamnar på en minusnivå är helt fantastiskt bra. Bättre än så blir det inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan erkänna att man blir bortskämd av att ringa gratis :-) Bara hoppas på att flera kan ringa gratis i framtiden.

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera
  2. Helt galet billigt och grattis :D
    Betalar 499 kr i månaden för mitt Halebop men då är även telefonen inräknat som en förhöjd månadsavgift. Testade Hallon tidigare men det var lite dålig täckning på sina håll för min smak (rör mig rätt mycket runt).

    Vimla kanske har bättre teckningskarta? :)

    Tack för ett fint inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kostar att ligga på topp :-) Har själv aldrig testat Hallon men är säker på att även de är en bra operatör :) Fördelen med dessa dyrare abonnemang är att man just får någon dyr mobil modell som annars skulle kostat betydligt mer att köpa kontant. Nackdelen är att man gärna tar en ny dyr telefon för att man vill ha det nyaste när abonnemanget så småningom tar slut. På så sätt håller man sig alltid till det nyaste men det kostar därefter. Nöjer man sig med en billigare modell passar Vimlas abonnemang perfekt. Vimla går under Telenor och Tele2 s nät och fungerar bra härikring :) Inte en aning hur det fungerar långt ut i skogen eller i Norrland men förhoppningsvis skapligt där också :-) Det som är bra är att det inte är någon bindningstid. Skulle man inte vara nöjd är det bara att byta direkt :-)

      Tack själv för kommentar :D

      Mvh Slimis

      Radera
  3. Jag kör Comviq och tycker der är grymt, betalar 95kr/månad. Det lockar med Vimla men det som gör mig tveksam är allt negativt jag läst och hört. Hade det inte varit för att jag var beroende av att telefonen fungerar för egna firman så hadejag testat oavsett, det är möjligt att vissa bara haft otur, det verkar ju fungera bra för dig!

    Som ssgt är sjukt nöjd med comviq, och då jsg drar det på firman kostsr det i praktiken bara 50kr/mån. Det räcker med en strulig faktura eller liknande för att det ska kosta mer än det smakar.

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
  4. Comviq är faktiskt bra också :) Dock var jag själv missnöjd på deras kundservice och det var just därför jag valde att byta. Enda chansen jag ser att du kommer byta är den dagen du blir ekonomiskt oberoende ;) Då kanske du vågar testa Vimla :) Alternativt om Comviq skulle strula till det så att du blir missnöjd. men hursomhelst hoppas jag att Comviq fortsätter sköta sig :) Värsta som finns är teleoperatörer som inte tar hand om sina kunder.

    Tack för kommentar.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
  5. Yes precis! Den dagen jag slutar jobba så lovar jag att testa vimla! ;)

    SvaraRadera