lördag 31 december 2016

Från att ringa för 145 kr till 0 kr månaden på 6 månader

Som jag skrivit om tidigare har ett av mina största besparingsmål varit att ringa och surfa gratis resten av mitt liv. Igår kväll blev min dröm verklighet. Jag värvade min sista Vimla vän genom bloggen och med det har jag lyckats värva 10 Vimla vänner totalt. Det jag såg som en svår men inte omöjlig uppgift är fixad. Det är de små delmål som gör att motivationen håller sig på topp och man kommer närmare sina mål.

Tidigare var min telefonräkning 145 kr i månaden hos Comviq. Nu är min telefonräkning 0 kr per månad.

Denna besparing ger 1740 kr på ett år eller 87000 kr om jag lever 50 år till. om man lägger dessa pengar i fonden Avanza Zero och får en årlig avkastning på 8% har du enligt Stefan Thelenius sparkalkylator 807 621 kr efter 50 år.

145 kr i månaden låter inte mycket men många bäckar små blir till slut en hel del.

Jag vill hursomhelst tacka er från bloggen som gjort min dröm till verklighet. Jag hoppas ni också värvar era närmaste och lyckats med att ringa billigt eller gratis.

Ni som inte läst om detta tidigare så har jag tipsat med länken nedanför här:

Vimla tipslänk

Genom tipslänken ger jag den som ansluter sig till Vimla 10 kr rabatt resten av deras liv.
Vimla är Telenors billigare abonnemang och är i dagsläget det billigaste abonnemang jag känner till.
Det som är bra med abonnemanget är att man sedan kan tipsa sin familj/partner eller någon nära vän och ge de rabatt samtidigt som man då får 10 kr rabatt per månad själv. Eftersom jag fått tag på 10 vänner får jag därför 100 kr rabatt per månad och betalar därför 0 kr månaden.  


Vill önska er alla ett gott nytt år. Själv blir jag på jobbet ikväll samt imorgon bitti så blir lugnt nyårs firande här :-)

Bästa hälsningar Slimis

22 kommentarer:

  1. HEJ!
    Wow måste verkligen ta och kika in Vimla. Har för mig att Telenor fått en riktigt bra teckningskarta också jämfört med för många år sedan då Telia var det enda man kunde ha om man reste runt :)
    Som du säger är 145 kr per månad en enorm besparing om du ser det i längre perspektiv.
    Riktigt rackarns gott nytt år på dig slimis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kronan och tack för kommentar. Jo det är lätt att vara eftersmart. Bättre om jag hade fixat det här abonnemanget för länge sedan. Känns lite som när jag bytte från min bmw kombi till min nuvarande Skoda kombi. I och med att jag sänkte förbrukningen med en halv liter milen har jag inte känt för att byta tillbaka. Det känns bara så bortkastat på alla sätt och vis att betala för mycket för något. Rackars gott nytt år på dig också :D Mvh Slimis

      Radera
  2. Bra gjort, Vimla verkar vara ha riktigt bra abonnemang som man även kan sänka månadskostnaderna på, perfekt. Gratis telefonabonnemang för livet är inte fel!
    Gott nytt år slimis och lycka till med dina investeringar under 2017! Mvh Rik innan 30

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nöjd och just nu känns det som att jag och Vimla kommer spendera resten av livet tillsamans :) God fortsättning på 2017' Mvh Slimis

      Radera
  3. Gott nytt år Slimis!

    Bra jobbat med både blogg och investeringar under 2016.

    Med vänlig hälsning,

    Atlas Investo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för detta år. Bra jobbat och god fortsättning :-)

      Med vänlig hälsning,

      Slimis

      Radera
  4. Tack för tipset!
    https://vimla.se/?201612312005564366
    Mvh, Erik

    SvaraRadera
  5. Var så lite! Bara kul att kunna glädja någon annan.
    Mvh Slimis

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Antar att det var jag som fixade "nollan" för dig. Fast det ger ju mig (eller min son) 10kr rabatt också. Tack för inbjudan.
    Mvh Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mikael. Tack så mycket själv att ni blev min Vimla vän. Jag hoppas ni kommer trivas lika mycket som mig med abonnemanget och att ni alla i familjen kan ringa billigare framöver. God fortsättning.

      Mvh Slimis

      Radera
  7. Skönt att aldrig mer behöva oroa sig över teleabonnemanget! Grymt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det känns underbart. Men hade det inte vart för alla underbara medbloggare jag har hade det aldrig gått. Hade jag fått bestämma borde alla få ringa gratis precis som mig.
      Du får se över dina telefonkostnader också om du kan spara på något vis :-)

      Mvh Slimis

      Radera
  8. Det här verkar ju helt klart intressant. Mitt nuvarande abonnemang går ut i slutet av april och tanken är väl då att strypa kostnaden en smula. I dagsläget går räkningen på 499:- i månaden:/

    Känner du dig begränsad på något sätt med Vimla eller brukar mängderna räcka?

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
  9. Hej Pengaregn. Ursäkta har missat din kommentar tidigare. Det som är bra är att det inte är någon bindningstid. Jag är helnöjd med abonnemanget. 499 kr låter alldeles för mycket :/ Tycker helt klart du ska titta på Vimla för jag är säker på att du blir nöjd om du skaffar det.

    Med vänlig hälsning Slimis

    SvaraRadera
  10. Om någon vill sponsra en lärjunge :)

    https://vimla.se/?201705201451330925

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym :) Bra att du raggar Vimla vänner. Vi alla behöver flera av dem.
      Lycka till med dina värvningar :-)

      Mvh Slimis

      Radera
  11. Hej Slimis. Det står att det är 100kr/mån i 4 månader sen går det över till 250kr/mån. Är tanken att man ska säga upp det efter 4 månader? Idag betalar jag 195kr/mån hos comviq. Känns som ett nerköp?
    MVh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym. Du får ursäkta men jag har inte sett ditt medelande tidigare. Vad det gäller månadskostnaden beror det på hur mycket surf mm du vill ha. Sist jag tittade var Vimla billigare när det gäller alla typer av datamängd när du använder min tipslänk. Med Vimla ringer du för halva priset i 3 månader sen övergår det till ordinarie pris. Du får även 20 GB data gratis.

      Mvh Slimis

      Radera
  12. Väcker upp en gammal tråd med hopp om svar. nu verkar de inte va rabatt för life med Vimla mer. rabatten får du bara medan kompisen har sitt abbonemang igång hos vimla. va e din erfarenhet idag? Har dom ändrat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym.

      Precis som du skriver får man rabatt så länge ens vän använder Vimla. Om din vän pausar eller avslutar sitt abonnemang går rabatten förlorad. Själv kommer jag använda Vimla hela livet och på så sätt får iallafall alla mina vänner rabatt så länge de använder tjänsten. Ursäkta för sent svar. Såg ditt inlägg nu.

      Mvh Slimis

      Radera
  13. Hej, något år senare så läser jag detta blogg inlägg och blir inspirerad!
    Tack för att du delar med dig :)

    Här kommer min Vimla länk om någon som läser känner för att hjälpa varandra lite:
    https://vimla.se/?201902151647219593

    Allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pelle.

      Kul att höra att även du använder Vimla :-)

      Lycka till att värva nya vänner.

      Mvh Slimis

      Radera