söndag 27 juni 2021

Halvlek 2021

Tiden går fort när man har roligt och redan om några dagar har det första halvåret 2021 passerats. Då jag nuförtiden inte har alldeles för mycket tid för bloggen tänkte jag redan idag uppdatera hur det har gått för portföljen hittills i år. Efter en svag start på året har portföljen tidvis växt på sig bättre och står just nu på ATH.

2021 års avkastning för första halvåret ser ni här under:



Som ni ser fortsätter portföljen prestera i närheten av index och det är glädjande. Jag fortsätter med det sagt min aktiva strategi i kombination med Avanza Zero så länge min portfölj inte presterar märkbart sämre än index över tid. Som det ser ut just nu ligger årets avkastning nästan lika högt som under hela 2019. Men det återstår ett halvår av 2021 och det kan hända mycket framöver. Jag känner mig dock trygg med min strategi och hoppas med det sagt att portföljen kan fortsätta prestera även resten av året. 


Portföljens resultat över tid ser ni här under:

2016: 21.34 %
2017: Portföljen växer från 1 240 000 till 1 450 000 kr
2018: Portföljen växer från 1450 000 kr till 1 700 000 kr
2019: 34.24 % Portföljen växer från 1 700 000 kr till 2 682 000 kr.

2020: -3.97 % Portföljen växer från 2 682 000 kr till 2 968 735 kr

2021 Halvlek: Portföljen växer från 2 968 735 kr till 3 979 794 kr i skrivande stund.


Nu framöver fortsätter jag jobba på för ett så bra resultat som möjligt under 2021. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

 Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs.

Uppdatering: Idag 28:e Juni väljer jag att åter sälja av 50 stycken Tele2 aktier. Priset var 118.30 kr st. Med det vill jag åter tacka Tele2 för en fin avkastning i det korta perspektivet. Efter försäljningen ligger belåningen på 0.3 %. 


Hur har er portfölj presterat under 2021?

11 kommentarer:

  1. Wow, grattis! Även om mycket kan hända under resten av 2021 är det helt sjukt ändå att se att portföljen kan växa med bra mycket mer än en årslön på så kort tid...
    Mvh FBM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej FBM.

      Ja börsen är en fantastiskt ställe att ha sina sparpengar på över tid. Vi får se vad resten av 2021 har att bjuda på.

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera
  2. Go kväll!

    Efter ett bra första halvår är man själv plus 29,96% och knappt före dig i procenten. Bara att fortsätta, heja oss!

    SvaraRadera
  3. Hej Tobias.

    Stort grattis till en bra avkastning. Vi får hoppas lyckan håller i sig :-)

    tack för kommentar.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
  4. Riktigt fin YTD-avkastning! Nu håller vi tummarna för att andra halvlek blir minst lika bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej ZeroStrategi.

      Håller tummarna jag med 👍

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera
  5. Hej Slimis,

    Skriv ut procenten för varje år så drt blir lättare att läsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Unknown.

      Då jag använde Nordea Investor under 2017 och 2018 har jag ingen exakt procent för de åren. Det är av den anledningen procenten inte finns med för dessa år.

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera
  6. Grymt bra, Slimis! För 2021 ligger jag på cirka +15-16% totalt sett.
    /Arbetsplanen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Arbetsplanen.

      Bra jobbat. Hoppas den goda trenden håller i sig.

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera