måndag 21 juni 2021

Hufvudstaden åter i portföljen. Minskat i Handelsbanken

Då var det åter en ny vecka och det innebär nya möjligheter. Idag uppvärderades mitt största innehav Handelsbanken. Samtidigt sjönk fastighetsrelaterat. Efter min senaste swingtrade tyckte jag att det var ett bra läge att göra en kortsiktig affär igen. 13000 stycken Handelsbanken aktier har sålts av och 8900 stycken Hufvudstaden har köpts in till portföljen. Dagens affär ser ni här nedan:


Med det  sålde jag 13000 stycken Handelsbanken med en vinst på 1.62 kr per aktie. Istället återköptes 8900 stycken Hufvudstaden aktier för 1.61 kr dyrare per aktie. Med det välkomnar jag åter Hufvudstaden i portföljen. Denna gång har jag återköpt lite färre aktier än jag tidigare sålde. Istället har jag ökat på i Handelsbanken den senaste tiden som nu blivit en större andel av den totala portföljen. 

Efter dagens transaktion ligger belåningen på 0.7 %.

Uppdatering: Idag Tisdag 22 Juni stiger åter Hufvudstaden. Samtidigt sjunker Handelsbankens aktie något. Jag väljer med det att åter sälja av 8900 stycken Hufvudstaden aktier för 142.52 kr st. In köps åter 13000 stycken Handelsbanken A för 96.59 kr per aktie. 

Efter dagens transaktion ligger belåningen på 0.4 %.  

Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen. Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig vecka :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar