torsdag 24 oktober 2019

Köpt och sålt aktier för 1.4 miljoner idag

Då var det Torsdag och en ny dag med nya möjligheter på börsen. För egen del startade dagen med att Handelsbanken steg ganska rejält samtidigt som H&M tappade. Under förmiddagen idag svängde mina innehav ganska rejält och eftersom jag kör med swingtrading i min långsiktiga sparstrategi passade jag givetvis på att utnyttja svängningarna till min fördel. Totalt 6 st köp och sälj har gjorts under morgonen och ni kan se en sammanställning på affärerna här nedan.


Med det är har jag just nu åter ökat på i H&M samtidigt som min swingtrading de 2 senaste dagarna har amorterat ner min kreditlina med bra många tusenlappar. Detta år har verkligen vart fantastiskt på börsen. För en annan är det ganska overkligt att min portfölj genererar mer pengar än vad jag tjänar på mitt vanliga jobb. Men som sagt så ägnar jag en hel del tid åt börsen eftersom intresset är stort. Det kommer iallafall en ny uppdatering här på bloggen senast imorgon då lönen kommer in på kontot. Men det kan även bli någon mer uppdatering idag om någon mer affär görs.

Uppdatering: Sedan min senaste swingtrade har H&M aktien tappat lite i pris. Eftersom det snart är utdelning i H&M valde jag att åter öka upp med 100 aktier i H&M som jag köpte in för 201.35 kr st + courtage. Med det köpte jag tillbaka dessa aktier som jag sålt lite dyrare för några dagar sedan. 3000 aktier i H&M känns lagom just nu och med det är jag åter belånad till med ca 19000 kr. Kommer uppdaering om några affärer gör nu framöver.

Min nya portfölj ser ni iallafall på höger sida av bloggen.

Med det vill jag även önska alla läsare en trevlig Torsdag :-)

6 kommentarer:

  1. Hahahah bra "swingat" Slimis!

    När jag läste ditt inlägg kom jag på en gammal melodi som min mormor nynnade på:
    "Swing it magistern swing it, det är tidens melodi" tror att den gick ungefär så.
    Den kanske är mer tidsenlig än någonsin men med en annan betydelse, tro att det var dans det handlade om på den tiden :-)

    Ja det kom en fin återhämtning av bankerna idag, vilket förvånade mig. Såg att Nordea sjunker endast modest, efter en tämligen usel rapport. Men bankerna är ju historiskt lågt värderade, med all rätt tycker jag. Deras tid kommer men det borde vara en bit dit, i alla fall om man ska tro på alla som säger att räntorna kommer fortsätta att vara låga under överskådlig tid.
    Den som lever får se :-)

    Vänliga Hälsningar
    /Rille

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rille.

      Haha, roligt att höra om din mormor :-) Gällande bankerna tycker jag själv de tagit lite mer stryk än de borde. Men marknaden är ofta antingen för positiv eller för negativ. Jag känner mig iallafall trygg att äga Handelsbanken och jag hoppas aktien fortsätter uppvärderas från nuvarande nivå. Nu när Handelsbankens VD äntligen satt in lite mer kostnadsbesparingar tror jag det kan bli bra på sikt. Det ska bli spännande att fortsätta följa bolaget.

      Ha en trevlig helg.

      Mvh Slimis

      Radera
  2. Du är rätt cool med ditt swingande, det må jag säga :-)

    Ha en fin torsdag du också!

    Mvh Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Louise.

      Jo jag försöker så gott jag kan, så får resultatet bli därefter :-)

      Ha en trevlig helg och tack för kommentaren.

      Mvh Slimis

      Radera
  3. Riktigt imponerande! Du borde dra igång någon swing trading-verksamhet där man som kund kan få sina pengar förvaltade, så plockar du en liten commission på vinsten :)

    Ha en fantastisk helg!

    SvaraRadera
  4. Hej Dividend Guy.

    Ja swing trading är intressant :) Jag har tidigare hjälpt min bror att få lite avkastning på börsen. Jag erbjöd halva vinsten av det han investerade och garanti att han skulle få pengarna tillbaka om jag skulle gå minus. Har bara gjort det vid 2 tillfällen och det har gått bra vid båda tillfällena :) Jag skulle dock inte våga förvalta någon annans pengar. Men för de som är intresserade tycker jag man kan försöka lära sig lite olika strategier för att lyckas få extra avkastning. Jag har själv fått min kunskap från olika böcker men framförallt genom att ha följt och handlat på börsen dagligen under flera år.

    Önskar även dig en fantastik helg!

    Mvh Slimis

    SvaraRadera