torsdag 28 juli 2022

Ökat på i H&M idag

 Då var det Torsdag och nya möjligheter. Idag var H&M åter ner och under dagen valde jag därför att öka på mitt innehav. H&M drogs ner med hela sektorn efter att Walmart och Adidas lämnade vinstvarningar. Konstigt nog har Walmart i princip återhämtat sig och Adidas stiger drygt 3 % idag. Flera andra konsumentrelaterade aktier stiger också men H&M ligger ungefär 1 % efter index. Jag vet att bolaget är hårt blankat just nu men jag tycker ändå det är lite konstigt att aktien går så pass svagt med tanke på att ingen nämnvärd nyhet gällande bolaget har släppts. 

Jag tror dock fortsatt att H&M aktien kommer uppvärderas på sikt och därför väljer jag att öka på mitt innehav nu när det är lite oroligt i sektorn. Kan dock säga att H&M är en aktie som krävt sitt tålamod över tid men jag är som sagt fortsatt positiv till bolaget på längre sikt.

Dagens transaktioner ser ni här under:


Tyvärr fick jag släppa mina Netflix aktier idag för att inte öka belåningen för mycket. Det hela slutade iallafall med några tusen kronor i vinst gällande min investering i Netflix och det är jag tacksam för. Efter dagens transaktion ligger belåningen på 6.1 %. 

Uppdatering 8/4: De senaste dagarna har jag kört kortsiktig handel i H&M aktien och det har resulterat i en vinst på ca 4000 kr och ett minskning av mitt H&M innehav med 1200 stycken aktier. Vinsten från min kortsiktiga handel har investerats i Avanza Zero. Efter dessa transaktioner ligger nu belåningen på 2.9 %.

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig kommande helg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar