onsdag 6 juli 2022

Köpt och sålt aktier för 5.6 MKR idag

 Då var det åter Onsdag och nya möjligheter. Sedan mitt senaste inlägg har det hänt en hel del. Tyvärr var jag bortrest igår och kunde därför inte uppdatera bloggen. Det som har hänt är iallafall att jag släppt i princip hela mitt innehav i H&M. Jag sålde av en del igår och dessa pengar investerades i Lundbergföretagen. Jag har dock fortsatt kvar 200 aktier i H&M. 

Idag har jag fortsatt sälja av och dagens transaktioner ser ni här under:


Som ni ser har i princip hela mitt innehav i H&M sålts. Jag har även kört lite kortsiktig handel i Industrivärden men även här har jag sålt av. Efter gårdagens transaktion har jag ökat på i Lundbergföretagen och äger nu 5060 aktier totalt. För stunden ligger jag drygt 12 % likvid och fortsätter investera mina likvider i Avanza Zero. Anledningen till försäljningen i H&M är flera. Men dels så har jag min swingtradingstrategi och just nu har jag inte kunnat återköpa aktien billigare. Den senaste tiden har även H&M överpresterat mot index och givetvis är jag tacksam för det. Det gör att jag för stunden ligger lite bättre till än om jag bara investerat i en indexfond detta år. Men förövrigt är min strategi fortsatt att investera mer pengar i Avanza Zero över tid. Även om jag lägger ner mycket tid på börsen känner jag att det är svårt att överprestera mot index över tid. Jag vill därför lägga en större del av mitt sparande i indexfonder framöver. Tyvärr går det bara att investera 25000 kr per dag i Avanza Zero så i nuvarande fart tar det en stund att få in likviderna i fonden. Men som vanligt kan det bli någon ny affär om läget känns rätt. 


Som vanligt kommer det iallafall uppdatering om någon ny affär och nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig vecka :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar