tisdag 26 juli 2022

Köpt och sålt aktier för 5.3 MKR idag

 Då var det Tisdag och nya möjligheter. Idag gick H&M aktien ner rejält och det gjorde att jag kunde köpa tillbaka i stort sett alla mina H&M som jag i början av månaden sålde till ett okej pris. I början av månaden gick H&M betydligt bättre än index och min swingtrading gjorde att jag inte hade möjlighet att återköpa H&M aktier billigare i det korta perspektivet. Pengarna investerades just då i Lundbergföretagen eftersom jag ansåg att investmentbolaget var attraktivt värderat för stunden. Man kan säga att H&M aktierna såldes i ett spann från drygt 122kr upp till drygt 127 kr per styck. Mina Lundbergföretagen köptes för mellan 416-430 kr per aktie. Sedan dess har Lundbergföretagen uppvärderats ganska rejält under månaden och gått bättre än index. Substansrabatten har även sjunkit från runt drygt 5 % till runt 3.5 % i skrivande stund. Jag anser fortsatt att Lundbergföretagen är attraktivt värderad men jag valde som sagt att släppa 5400 aktier idag och istället köpa tillbaka nästan alla H&M aktier jag tidigare sålde av. Priset på H&M aktien har stigit sedan jag sålde av mina aktier i början av månaden. Men mina Lundbergföretagen har stigit mer under samma tid. Jag har fortsatt kvar 1000 stycken Lundbergföretagen och investmentbolaget finns fortsatt på min bevakningslista.


Förutom detta valde jag att öka på i Telenor i början av dagen. Men dessa såldes lite senare med en liten vinst. Tyvärr blev jag påmind hur dyr valutaväxlingsavgiften är när man handlar utländska aktier. Jag har fortsatt Telenor på bevakning men just idag ville jag inte öka på min belåning mer. Kanske återkommer aktien i portföljen om den sjunker lite till och inget bättre alternativ finns. Just nu ligger belåningen på 4 % och det pendlar lite över tid hur jag ligger till med belåning/kassa.

Dagens transaktioner ser ni här under: 

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar