måndag 8 augusti 2022

Sålt i H&M. Lundbergföretagen åter i portföljen

 Då var det Måndag och nya möjligheter. Idag uppvärderades H&M aktien ganska rejält och jag valde därför att sälja av i aktien för att istället åter lägga pengarna i Lundbergföretagen. Jag sålde tidigare av i Lundbergföretagen och investmentbolaget har uppvärderats sedan dess. Men H&M aktien har gått starkare ändå och idag tyckte jag det var ett bra läge att åter köra lite kortsiktig handel i aktierna. H&M aktien har varit kraftigt blankad och kanske var det någon blankare som gav upp och aktien steg idag. Eller annars steg den bara ändå. Jag skulle dock själv inte våga att blanka H&M aktien med tanke på att aktien redan är så pass pressad. Men jag har fortsatt H&M aktien på bevakning framöver och är läget rätt igen kanske jag återkommer i aktien. 

Dagens transaktion ser ni här under:


Som ni ser är min riskspridning åter bättre igen och jag låter Fredrik Lundberg förvalta en stor del av min portfölj framöver. Jag äger fortsatt 200 aktier i H&M och dessa kommer inte att säljas av. 

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar