måndag 24 april 2023

Köpt och sålt aktier för 4.8 MKR de senaste två dagarna

 Då var det åter ny vecka och nya möjligheter. Som jag skrev tidigare idag har jag placerat en liten del av mina sparpengar på ett sparkonto hos Länsförsäkringar.

Men förutom det har det blivit ett par affärer. I Fredags handlade jag åter lite i Billerud aktien och idag blev det en snabb affär i Avanza aktien. Dessa transaktioner ser ni här under:


Som ni ser är det endast små vinster på dessa affärer. Ibland gör jag bara någon affär för att bidra med lite courtage till Avanza. Så här i efterhand är jag glad att jag en gång i tiden blev kund hos Avanza och fann glädjen med ett långsiktigt sparande. Under åren som gått har jag vid många tillfällen gjort liknande kortsiktiga affärer där det ibland bara vart småsummor i vinst. Jag tycker dock courtaget gått till något bra och det stör mig inte att jag betalat allt mer courtage över tid. 

Förövrigt fick jag idag hjälp av Avanzas samarbetspartner Lexly. Som PB kund har man förmånen att få juridisk hjälp härifrån helt gratis 1 gång om året. Jag har inte tidigare utnyttjat denna tjänst. Men idag fick jag hjälp ifrån dem och det gick fort. Redan efter 15 minuter hade jag fått svar på min fråga. 

Det är just såna här grejer som höjer min kundnöjdheten hos Avanza. Ibland handlar det inte om att alltid betala det lägsta priset för en vara eller tjänst. Deras kundtjänst har gett mig väldigt god kundservice över tid och det är värt mycket. Avanza aktien sjunker idag efter lite sämre resultat än väntat. Idag bidrog jag åter till lite courtage till banken. På sikt har jag fortsatt en stark tro på Avanza även om jag inte äger aktier just nu. Just god kundnöjdhet är så viktigt och jag önskar banken lycka till framöver. Jag förblir nöjd kund här.


Med det sagt vill fortsatt önska alla läsare en trevlig vecka :-)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar