onsdag 26 april 2023

Köpt och sålt aktier för 1.7 MKR idag

Då var det åter Onsdag och nya möjligheter. Idag har det kommit en rad rapporter och på det en räntehöjning från Riksbanken. Det innebär att hårt skuldsatta kommer få det hårdare ändå framöver då räntekostnader stiger. 

Jag har iallafall åter vart in och handlat i Avanza aktien och dagens transaktion ser ni här under:


Som ni ser är det inga stora vinster idag. Men alla små vinster bidrar till en bättre avkastning på sikt. På det fortsätter jag sponsra Avanza med lite courtageintäkter.

Vid sidan av det fortsätter jag att investera 25000 kr i Avanza Zero varje dag och jag ligger just nu ungefär 54 % likvid efter att nyligen tagit ut 750 000 kr som jag bundit 1 år till 3.75 % ränta.

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen. 

Med det sagt vill jag önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar