tisdag 9 november 2021

Köpt och sålt aktier för 1.4 miljoner idag

Då var det åter Tisdag och nya möjligheter. Igår kom Goldman Sachs med en säljrekommendation på H&M. Det hela slutade enligt mig med en överdriven nedgång och aktien tappade runt 5 % i Måndags. Efter den senaste tidens kortsiktiga handel låg jag likvid med nästan 10 % och tog därför tillfället att öka på mitt innehav i H&M. Igår köptes 2100 stycken H&M aktier in till portföljen för 165.61 kr st.

Idag gjordes totalt 4 affärer i H&M aktien och dagens transaktioner ser ni här nedan:


Förutom detta återinvesterar jag vinsten av min kortsiktiga handel i Avanza Zero. Efter dagens handel ligger jag just nu obelånad och har ungefär en tusenlapp i kassan. Annars har jag fortfarande Hufvudstadens aktie på bevakning. Men tittar även på Telenor aktien som kommit ner lite i pris den senaste tiden.

Som vanligt kommer det en uppdatering om någon ny affär görs. Min nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar