fredag 29 oktober 2021

Hufvudstaden åter i portföljen

 Då var det åter Fredag och med det nya möjligheter. Börsen har gått ner lite den senaste veckan och idag valde jag att åter ta in Hufvudstaden till portföljen. För inte länge sedan sålde jag av 8240 stycken aktier i bolaget för 139.40 kr st. Idag återköptes 6000 stycken aktier i Hufvudstaden lite billigare. Dagens transaktion ser ni här under:


Med det sagt är jag åter lycklig ägare av Hufvudstaden men med en lite mindre exponering än tidigare. Förövrigt fortskrider planen att öka på mitt innehav i Avanza Zero. Sedan månadens lön kom in på kontot har jag köpt andelar i fonden för totalt 14000 kr och det totala värdet på min Avanza Zero fond uppgår nu till drygt 850 000 kr. 

Förutom detta har jag de senaste dagarna fått utdelning från Handelsbanken. Totalt 20 kr blev det i utdelning + 3 stycken Industrivärden A aktier. Med det sagt välkomnar jag Industrivärden till portföljen. 

Sist men inte minst har jag ökat på lite i Spiltan Aktiefond Investmentbolag de senaste dagarna. Framöver kommer jag månadsspara i denna fond som passar som ett bra komplement till min aktiva portfölj.

Jag vill även tacka er alla läsare som skaffat Savr via min blogg. Ni är bäst <3 

Efter dagens transaktion ligger nu belåningen på 15.2 %. Men redan om 6 dagar kommer en utdelning från H&M in på kontot och då kommer belåningen åter sjunka igen.

Uppdatering: Den 1:a November säljs 1700 stycken H&M aktier för 163.57 kr styck. In köps ytterligare 2500 stycken Hufvudstaden aktier. För dessa betalas 137.13 kr per styck. Belåningen uppgår nu till 15.9 %.

Uppdatering 2: Idag den 2:a November har 8500 stycken Hufvudstaden aktier sålts av för 138.69 Kr per styck. 8000 Kr har investerats i Avanza Zero och 1700 H&M aktier har återköpts för 164.29 Kr styck. Belåningen är åter 0 %.

Uppdatering 3: Idag den 3:e November säljs 1700 H&M för 164.32 kr st. In köps åter 8300 stycken Hufvudstaden. Priset för dessa var 137.89 kr per st. Belåningen ligger nu på 15.5 %.

Uppdatering 4: Idag den 4:e November har 8300 stycken Hufvudstaden sålts av för 138.41 kr styck. Förutom detta har 116 350 kr kommit in i utdelning från H&M. 25000 kr investeras idag i Avanza Zero och kassan ligger i skrivande stund på 9.9 %.

Uppdatering 5: Sedan min senaste uppdatering har ytterligare 25000 kr investerats i Avanza Zero. Idag 8 November får H&M en sänkt rek från GS. Aktien faller och jag ökar på med 2100 stycken aktier. Priset idag var 165.61 kr styck. Förutom detta har Avanza Zero köpts för 1700 kr. Efter dagens transaktion ligger jag åter obelånad.

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig helg :-) 

2 kommentarer: