fredag 12 november 2021

Köpt och sålt aktier för 6.8 miljoner idag

 Då var det Fredag och nya möjligheter. Idag har min kortsiktiga handel fortsatt. Tyvärr blev det ett misslyckande i en av mina kortsiktiga affärer idag så resultatet blev inte så bra som jag tänkt mig från början. Men det hela slutade iallafall okej och det blev en liten plus affär även idag.

Dagens transaktioner ser ni här under:


Efter dagens transaktioner har kassan växt till 0.2 %. Som det ser ut i det korta perspektivet kommer jag inte gå in i Hufvudstadens aktie igen. Möjligvis om aktien skulle tappa en bit från nuvarande nivå. Vakanserna på Hufvudstadens hemsida har idag ökat från 22 till 25 lediga kontor i Stockholm. Den senaste tidens ökning av lediga kontor oroar mig lite. Givetvis kan det bli bättre framöver men när aktiens pris går upp samtidigt som en del saker ser sämre ut blir jag lite orolig. Givetvis har Hufvudstaden väldigt fina lokaler. Men för att få in pengar måste man även hyra ut dessa lokaler. På längre sikt är nog detta mindre saker att oroa sig för. Men eftersom jag ibland investerar med lånade pengar lär jag vara lite extra försiktig.

Som vanligt kommer det iallfall en uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Trevlig helg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar