tisdag 23 november 2021

Köpt och sålt aktier för 6.6 miljoner idag

Då var det åter Tisdag och nya möjligheter. Idag tog mitt största innehav H&M ett rejält skutt upp efter  att Stefan Persson ökat på sitt innehav med drygt 2.9 miljoner aktier den senaste tiden. Med det sagt blev det ett bra läge för lite kortsiktig handel. Det hela försvårades dock då Avanza hade tekniska problem under en stor del av dagen. Jag hoppas Avanza kan förbättra sin plattform framöver då mycket pengar kan gå förlorade när deras systemet är ur funktion. Visst kan man ringa mäklaren hos Avanza. Men vid dessa tillfällen ringer fler än vanligt och då tar lång tid att komma fram och affärer kan gå förlorade. Idag var det närma att jag inte kunde genomföra de affärer jag tänkt. Men med lite tur hade Avanza ordnat systemproblemen innan stängningsdags. Jag kunde då köpa tillbaka lite aktier billigare än jag tidigare sålde under dagen. 

Dagens transaktioner ser ni i alla fall här under:


Efter dagens transaktioner behåller jag mina positioner i H&M men har sänkt min portföljbelåning till 5.2 %. Förövrigt fortsätter Stefan Persson stärka sin makt i H&M. Det skulle givetvis vara tråkigt om han tids nog köper ut bolaget från börsen. Men får jag riktigt bra betalt för mina aktier så känns det helt okej. Tills dess är det bara vänta på kommande utdelningar och hoppas på en god kursutveckling på sikt.

Uppdatering: Den 24:e November har ytterligare 10 stycken AliBaba Group köpts in till portföljen. Idag var priset 132.86 dollar per aktie. Belåningen uppgår nu till 5.5 %.

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det sagt vill jag önska en trevlig vecka :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar