fredag 26 november 2021

Hufvudstaden åter i portföljen

 Då var det Fredag och nya möjligheter. Idag var börsen blodröd och omx30 slutade ner 4 % för dagen. Samtidigt kom lön in på kontot idag och totallt 22000 kr har överförts till Avanza. Till en början hade jag bara tänkt öka på lite i Avanza Zero idag. Men då Hufvudstaden aktien kom ner så pass mycket i pris passade jag på att ta in bolaget i portföljen igen. Senast jag sålde av mitt innehav kostade aktien ungefär 1 krona mer än vad jag köpte tillbaka aktier för idag. Ser vi på antalet lediga kontor så har det minskat sedan jag sist sålde. Just då hade Hufvudstaden 25 lediga kontor i Stockholm och i skrivande är endast 20 kontor lediga. Det ser som sagt bättre ut gällande kontorsdelen just nu iallafall och jag är tacksam att få återköpa dessa aktier lite billigare än en gång.

Jag har iallafall återköpt 3500 stycken aktier samt lite Avanza Zero idag. Transaktionen samt årets avkastning innan dagens ras ser ni här under:


Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Min nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig helg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar