onsdag 17 november 2021

Köpt och sålt aktier för 6.3 miljoner idag

 Då var det åter Onsdag och nya möjligheter. Idag fortsätter mitt största innehav H&M upp samtidigt som börsen i övrigt är lite sur. Även idag blev det en kortsiktig affär och den ser ni här under:


Jag fortsätter även att återinvestera vinsterna från min kortsiktiga handel i fonden Avanza Zero.

Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen. Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig Onsdag :-)

2 kommentarer:

  1. Varför köper du aktier och inte hävstångsinstrument om du bara ska spekulera över dagen?

    Kan tänka mig flera orsaker men med dina belopp måste även courtaget bli kännbart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bilmek.

      Jag är långsiktig över tid. Men kör även kortsiktig handel när tillfälle ges. Jag föredrar att handla i de aktier jag är intresserad av framför hävstångsinstrument.
      Förövrigt kör jag med fastpris som kostar 99 kr för en affär. Så courtaget blir inte så högt sett procentuellt för de affärer jag gör.

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera