fredag 5 februari 2021

Köpt och sålt aktier för 2.1 miljoner kr idag.

Då var det åter Fredag och med det nya möjligheter. Åter ursäkta tjatet om mina kortsiktiga affärer här. Men idag fortsatte fastighetsrelaterat ner på börsen och med det sagt är även Hufvudstadens aktie ner idag. I början av dagen passade på att köra en kortsiktig affär men sedan sjönk åter Hufvudstaden ner å pass mycket att jag valde att återköpa hela mitt tidigare innehav på 6500 st aktier. Denna gång några kronor billigare än jag sålde för ett tag sedan. 

Dagens transaktioner ser ni här under:


Med det sagt är jag åter ägare i Hufvudstaden och hoppas på bättre tider tids nog. Skulle det bli någon ny affär här framöver kommer det uppdatering som vanligt här på bloggen. Min nuvarande aktieportfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig helg :-)

4 kommentarer:

  1. Du är lite av min idol :-). Du går din egen väg i börsdjungeln och håller din strategi. Det är lite coolt tycker jag!

    Mvh Louise

    SvaraRadera
  2. Hej Louise.

    Tack för de fina orden. Det vore ju tråkigt om vi alla hade samma strategi när det gäller vårt pensionssparande. Med det sagt hoppas jag att min strategi ger en bra avkastning på längre sikt.

    Tycker att även du har en bra och sund strategi. Du har fått ihop en fin portfölj under den tid jag följt dig. Jag är framförallt imponerad över din investering i Boliden som du köpte in till ett bra pris :-)

    Önskar dig fortsatt lycka till nu framöver.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Kul att Boliden fastnat. Har ett GAV på 183, 60 där, så säljer jag nu så har jag tjänat bra på dem :-)

      Radera
    2. Ja det var helt klart ett bra köp så här i efterhand. Håller tummarna att din investering fortsätter utvecklas väl :-)

      Radera