tisdag 9 februari 2021

Köpt och sålt aktier för 800 000 kr idag

 Då var det åter Tisdag och det innebär nya möjligheter. I dag är börsen ner överlag och samtliga mina innehav lyser rött. Hufvudstaden fortsatte ner idag och det kliade i fingrarna att öka på mitt innehav. För stunden tycker jag aktien sjunkit orimligt mycket den senaste tiden. Till slut valde jag iallafall att minska lite i mitt H&M innehav och sedan öka på lite mer i Hufvudstaden. H&M är en aktie jag tidigare kört lite kortsiktig handel i men detta år har jag legat lågt med affärer i aktien. 

Lite senare under dagen ångrade jag mig dock och sålde åter av Hufvudstaden för att istället köpa tillbaka de H&M aktier jag tidigare under dagen sålde. H&M aktien har återhämtat sig bra sedan botten och jag tror bolaget kan leverera bra siffror så fort alla deras butiker är öppna igen. När detta sker är givetvis svårt att säga i dagsläget. 

Dagens transaktioner ser ni iallafall här under:


Uppdatering: Idag 12 Februari fortsätter börsen sidledes. Jag säljer åter av 1200 st H&M aktier för 179.80 kr st. In köps istället 1500 st Hufvudstaden aktier för 125.10 kr st. Lite senare under dagen säljs åter 1500 st Hufvudstaden aktier för 125.06 kr per st. Istället återköps 1200 st H&M aktier för 179.10 kr st.

Uppdatering 2: Idag 15:e Februari är H&M upp samtidigt som Hufvudstaden sjunker något. 1200 st H&M aktier säljs åter en gång av för 180.67 kr st. Istället köps 1500 st Hufvudstaden in för 125.04 kr per aktie. Efter dagens transaktion är belåningen nu nere på 17.7 %.
 
Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Min portfölj ser ni som vanligt på höger sida av bloggen.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka :-)

2 kommentarer:

  1. Så typ plus minus noll efter courtage Mao?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym.

      Courtaget för dessa affärer låg på totalt 396 kr dvs 99 kr per affär. Så just i denna affär blev inte vinsten så hög.

      Tack för din kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera