fredag 25 augusti 2023

Månades inköp

Då har det åter kommit in en lön på kontot och som vanligt investeras en del av lönen. Som jag skrev i gårdagens inlägg var tanken att öka på mitt innehav i Hufvudstaden och så har gjorts idag. 

Dagens transaktion hos Levler ser ni här under:


Totalt 88 aktier har köpts in till portföljen och jag fortsätter stärka mitt ägande i Hufvudstaden. Jag tycker fortsatt aktien är köpvärd till dagens pris och passar som sagt på att öka här då fastighetsaktier överlag är iskalla idag. Med lite tålamod räknar jag med en uppvärdering av aktien men i det korta perspektivet är jag glad att kunna köpa aktien till dagens värdering. 

Som ni ser sker mina nya investeringar helt gratis genom Levler (Sponsrad länk) nuförtiden. För er som inte vet erbjuder Levler gratis aktiehandel kommande 1.5 år och det finns mycket pengar att spara för den som vill prova på deras tjänst. Jag har precis börjat bygga upp min portfölj här och håller just nu på att utvärdera deras sparplattform. Jag kan säga att jag är riktigt nöjd med deras tjänst och jag är tacksam att jag hittat till dem.  De bjuder på gratis courtage enda till Mars 2025 och det är kostnadsfritt att bli kund hos dem. För egen del har jag lagt ut runt 50 000 kr i courtage per år de senaste 2 åren. Men det är som sagt slut att bidra med feta courtageintäkter till Avanza framöver och på sikt funderar jag på att flytta alla mina aktier från Avanza och Nordnet till Levler. Men jag vill som sagt testa deras tjänst ett tag till innan jag tar ett sådant beslut. Jag har även en liten portföljbelåning hos Avanza och den måste betalas av innan en eventuell flytt.

Framöver är tanken att kombinera gratis aktiehandel med gratis indexfonder och sen toppa sparande med lite Spiltan Aktiefond Investmentbolag. Spiltans fond går att handla för låga 0.18 % hos Levler och här kan du placera dina pengar till lägre avgifter än både Avanza, Nordnet och Savr.

Vill ni precis som mig får mer pengar över till ert sparande och bygga upp er förmögenhet snabbare rekommenderar jag Levler. Blir ni kund hos med via någon av mina tipslänkar bidrar ni med en liten slant till bloggen. Stort tack till er <3 Jag hoppas ni blir lika nöjda som mig med deras tjänst.

Förutom min investering i Hufvudstaden har 1000 kr placerats i Avanza Zero och 4500 kr placerats i Nordnet Indexfond Sverige ESG. Sist men minst fortsätter mitt månadssparande på 200 kr i Spiltan aktiefond Investmentbolag. Det har vart ett bra sparande denna månad eftersom jag jobbat extra. Nästkommande månad kommer sparande se något sämre ut. 

Uppdatering: 28/8: Hufvudstaden får idag sänkt rekommendation och sjunker i inledningen av dagen. Jag hade kvar några kronor efter månadens inköp så ytterligare 10 aktier köptes in för 120.20 kr per aktie.

Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen. Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig helg :-)

2 kommentarer:

  1. Blev tvungen att jämföra nu. Kanske dags att lämna Avanza även på aktiesidan men tycker ändå deras sida är värd att betala litegrann för så tvekar lite.. Hur finansierar Levler sin verksamhet?
    Jämförde 5 av mina fonder varav 4 var billigare hos SAVR än hos Levler, alla 5 var såklart dyrare hos Avanza.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karl Peng.

      Det är Söderberg & Partner AB som är majoritetsägare i bolaget men Joakim Bornold och Louise Hagsten startade Levler. För stunden får de ju inte in några pengar på aktiehandel och det är givetvis för att locka nya kunder till plattformen. Men även på sikt kommer deras aktiehandel vara billig. För stunden tror jag inte Levler tjänar några nämnvärda pengar. De är ju fortsatt i uppstartsfasen och jag kan tänka mig att det kostar en hel del att få en bra tillväxt av kunder. Hur mycket de tjänar på sina fonder vet jag inte men de har ju ett bra fondutbud så troligtvis är det här intäkterna ligger just nu. På sikt är det tänkt att erbjuda handel av utländska aktier och då finns det ju lite pengar att tjäna på valutaväxlingsavgiften.

      Som du skriver så skiljer det sig lite på olika fonder. Jag äger ju Spiltan aktiefond Investmentbolag och de är billigast i Sverige på den med en förvaltningskostnad på 0.18 %. Men överlag tror jag de är billigare än både Avanza och Nordnet på de flesta fonder. Möjligtvis att Savr är billigare på en del fonder. Men det kan ju vara värt att kolla upp de fonder man är intresserad av hos Levler och även Savr vart det är billigast. Kan man spara på förvaltningsavgiften över tid blir det mer pengar över i på sikt. Förövrigt gillar jag Levler och kommer fortsätta handla gratis aktier där. Jag tror deras tjänst kommer bli riktigt bra på sikt.

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera