tisdag 21 juni 2022

Köpt och sålt aktier för 4.2 MKR idag

 Då var det Tisdag och nya möjligheter. Idag startade börsen upp men sjönk sedan tillbaka och OMX30 slutade till sist på +0.43 %.

Dagens transaktioner ser ni här under:



Jag började dagen med att öka på med 8400 stycken aktier i H&M. För att finansiera köpet fick jag släppa 2500 stycken aktier i Lundbergföretagen. Tyvärr gick inte H&M aktien lika bra som tänkt utan stod istället och stampade under dagen och slutade tids nog på minus. Lundbergföretagen sjönk under dagen och jag passade på att återköpa 2450 stycken aktier lite billigare tids nog. Tanken var att återköpa samtliga 2500 stycken aktier billigare. Men då jag ökade på med 25000 kr i Avanza Zero fanns inte den möjligheten idag då pengar saknades. Efter dagens affärer har jag fortsatt några tusen kronor kvar som jag kommer investera imorgon. Troligtvis fortsätter jag öka på Avanza Zero om inget annat bra läge för kortsiktig handel dyker upp.

Uppdatering: Den 22 Juni har 22 stycken Lundbergföretagen köpts in för 413.44 kr per styck.

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar