fredag 13 juli 2018

Lyckan blev kortvarig i JM

Idag kom rapporten från JM och med det var aktien upp som mest drygt 20%. Innan rapporten var många skeptiska till JM men jag tyckte som sagt att aktien såg rimligt värderad ut om nu bolaget kunde komma med en skaplig rapport. Det visade sig nu i efterhand som ett ypperligt tillfälle att göra en investering i bolaget. Min tanke från början var att aktien skulle bli billigare idag och med det skulle jag köpt på mig lite mer aktier. Då aktien istället steg så pass mycket som den gjorde valde jag att ta en snabb vinst. 200 aktier köptes igår för 150.10 kr st och såldes idag för 174 kr st. Efter courtage var betalt blev vinsten 4700 kr. Fy jag känner mig som en trader ibland. Men samtidigt vill jag öka på i mina andra bolag och därför köpte jag istället 100 Investor A för 359.80 kr st.

Jag vill med det tacka JM för den fina avkastningen. Skulle aktien tids nog bli riktigt pressad igen kan jag tänka mig en investering igen. Jag tycker att JM verkar vara ett ett fint bolag som jag kan tänka mig att äga på lite längre sikt.  Men idag blev det Investor istället som även det är ett fint bolag att äga på sikt.

Min nya portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det vill jag även önska alla läsare en trevlig helg :-)

4 kommentarer:

  1. Slimis, tradern!
    Jag tror du får säga upp dig och börja tradea.du har ju talang för det!
    Trevlig helg!
    Jag sitter just nu i stugan och njuter av förmiddagssolen med en kaffe i handen. Livet leker 🌞😁

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pappa betalar?

      Tids nog vill jag jobba mindre men i dagsläget är portföljen för liten för att gå ner i arbetstid. Vi får se om några år hur det ser ut. När jag närmar mig 40 borde portföljen ha växt på sig rejält och då kan jag ta mig en ny funderare. Önskar dig en trevlig semester. Ta det lugnt och hade trevligt :-)

      Mvh Slimis

      Radera
  2. Snabba cash är ju inte fel? Själv dubblade jag mitt innehav på torsdagen och fick en fin avkastning. Även en blind höna kan ibland finna ett korn ;=) Lång i JM.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha så sant Snålgrisen :-)

      Jag hoppas JM blir en bra investering för dig.

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera