onsdag 29 november 2017

Ändrat om lite i portföljen igen

Idag valde jag att göra lite förändringar i portföljen igen.

För ett tag sedan ökade jag åter i H&M. 100 aktier köptes då in för 192.70 kr st.

Jag tror fortsatt på en återhämtning för aktien under 2018 men jag väljer ändå att dra ner på mitt innehav lite då jag känner mig överviktad mot aktien samt att jag hittade andra köplägen. Jag har därför idag sålt av dessa 100 aktier för 194.50 kr st.

Istället har jag valt att ta in ett helt nytt bolag i portföljen. Har under en längre tid tittat in Peab som ett komplement till min Skanska investering. Peab har tappat rejält från toppen då den stod i drygt 108 kr. Dagens inköp blev 200 aktier för 74.65 kr st. Jag tycker priset känns helt ok och kan tänka mig att öka på ytterligare om priset skulle fortsätta ner framöver. Förutom detta har jag fyllt på mina sista aktier i Assa Abloy. 15 aktier har köpts in för 171.10 kr st. Sist men inte minst valde jag att öka på med 18 aktier i Hufvudstaden för 131.90 kr st.

Min nya portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Önskar även alla läsare en trevlig Onsdag :-)


Vad tycker du om Peab?


2 kommentarer:

  1. Tack Slimis för dina vänliga kommentarer på min sida. Jag är inte själv lika aktivt längre, men skall försöka att göra ett inlägg i veckan. Jag har lite bolag som jag tittar på: Kopparbergs, Volvo, Starbucks mm. Har lite avbetalningar att beta av först. Jag läser dina inlägg varje gång jag loggar in :)

    Mvh VÄL

    SvaraRadera
  2. Hejsan VÄL.

    Jag följer även din blogg även om jag inte alltid kommenterar :-)
    Hoppas avbetalningarna går bra. Tack för att du kommenterar och följer bloggen :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera