torsdag 2 februari 2023

Köpt och sålt aktier för 14.7 MKR idag

Då var det Torsdag och nya möjligheter. Idag fortsatte mitt största innehav H&M upp och med det sagt passade jag på att köra lite kortsiktig handel i aktien. Dagens transaktioner ser ni här under:


Det blev totalt 4 stycken affärer och vinsten återinvesteras i Avanza Zero. Förutom detta har jag de senaste 2 dagarna återköpt för 50 000 kr i Avanza Zero och det för ett lite lägre pris än jag sålde för den 23:e Januari. Efter dessa transaktioner i kombination med dagens inköp i Avanza Zero ligger portföljens belåning nu på 1 %.

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig kommande helg :-)

2 kommentarer:

  1. Det är lika roligt som motiverande att ta del av inlägg likt detta!
    Jag är hänförd av att du hinner med trots det ansträngande jobb du har - all eloge!

    Hoppas hälsan är mer under kontroll nu?

    Allt gott,
    Cristofer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Cristofer.

      Kul att du uppskattar mina inlägg. Det gäller att agera vid rätt tidpunkt samt ha lite tur för att lyckas med kortsiktig handel. Det brukar gå bra även om det är fullt upp på jobbet för det mesta :-)

      Gällande hälsan går det bra än så länge. Jag håller på att minska ner medicineringen men ska gå på underhållsdos kommande 3 år om läget inte förvärras igen. Får jag inget skov under tiden kommer jag kunna sluta med medicinen sen. Medicinen gör mig lite mer trött men annars är den bra.

      Hur är det med dig och din hälsa?

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera