måndag 27 februari 2023

Köpt och sålt aktier för 14.4 MKR idag

Då var det ny vecka och nya möjligheter. Idag var det mycket att göra på jobbet men jag hann åter med lite kortsiktig handel under dagen. 

Dagens transaktioner ser ni här under:


Totalt blev det 4 stycken affärer och vinsten har idag återinvesterats i Avanza Zero. För övrigt vill jag rikta ett stort tack till Avanza PB kundtjänst. Imorse blev det inte riktigt som jag tänkt mig och det hela kunde slutat väldigt illa. Men jag nådde snabbt fram till Avanzas kundtjänst och ärendet kunde lösas snabbt och smidigt. Detta är inte första gången jag stött på problem och deras kundtjänst har hjälpt mig flera gånger tidigare när jag stött på problem. Kort och gott vill jag säga att Avanza vart både generösa och tillmötesgående när jag haft problem och verkligen förstått de problem jag stått för i det korta perspektivet. För er som inte är PB kund hos Avanza idag så vill jag rekommendera deras kundtjänst från mig.  

Förövrigt har 10 000 kr amorterats på portföljbelåningen denna månad och förra veckan återköpte jag 50 stycken H&M aktier billigare än jag sålde vid min senaste kortsiktiga affär. Min stationära dator har pajat hemma och därför kommer det bli få uppdateringar i närtid. Detta inlägg skrivs från min arbetsplats och jag ska strax gå hem för dagen.


Uppdatering: Idag 28 februari har jag åter sålt av 27700 H&M aktier för 131.42 kr per styck. Dessa återköptes 5 minuter senare för 131.30 kr per styck. Vinsten summeras till drygt 3000 kr och dessa pengar återinvesteras i Avanza Zero. Lite senare säljer jag åter av 27700 aktier för 131.68 kr per styck. Istället för 3000 kr till Avanza blev det idag en investering på 25000 kr. Lite senare under dagen åter köptes 27500 aktier i H&M för 131.56 kr per styck.

1 Mars: Blev en kortsiktig affär i H&M även idag. Dock inte en lyckad men ändå en liten vinst på 702 kr efter courtage var betalt. Även fortsatt att öka i Avanza Zero och idag investerade ytterligare 9300 kr i fonden.

Med det sagt hoppas jag att det är bra med er läsare. Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs och nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Trevlig vecka :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar