tisdag 9 augusti 2022

Återköpt aktier i H&M. Minskat i Lundbergföretagen

 Då var det Tisdag och nya möjligheter. Idag backade åter H&M aktien och det gjorde att jag kunde återköpa samtliga H&M aktier jag sålde igår lite billigare idag. För att finansiera köpet fick jag åter minska ner i Lundbergföretagen. Jag valde dock att köpa in 100 stycken aktier där och har med det sagt fortsatt en liten exponering mot investmentbolaget.

Dagens transaktioner ser ni här under:


Efter dagens transaktion har jag åter igen en högre exponering mot H&M men även en mindre exponering mot Lundbergföretagen. Belåningen har ökat lite och som vanligt har jag fortsatt bevakning gällande Lundbergs. Blir det något bra läge framöver kanske jag återkommer i Lundbergföretagen. Annars är jag nöjd med den exponering jag har för stunden.

Uppdatering 08/10: Idag sålde jag av 100 stycken Lundbergföretagen för 462.23 kr per aktie. In köptes

500 stycken H&M för 130.04. Dessa såldes lite senare för 132.26 kr per styck. Belåningen är nu nere 

på 2.6 %.

Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka :-)


4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Spännande trading du gör och det blir ju lönt när du har så pass många aktier. HM har ju även återköpt aktier nu i två veckor som borde vara positivt. Jag har själv haft min aktier under lång tid och tror på bolaget. Tror du dessa nivåer är botten? Skulle blankningen minska så blir det troligen en snabb resa uppåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym.

      Givetvis är det svårt att säga vart botten i H&M ligger. Men jag tycker mycket negativt är inprisat i dagens kurs och givetvis tror jag på en uppgång på sikt eftersom jag lagt en stor del av mina besparingar i aktien. Förövrigt är jag positiv till H&Ms återköp av egna aktier. Jag tycker tillfället är bra eftersom kursen är ordentligt pressad just nu. Överraskar H&M på uppsidan framöver lär blankarna tids nog lämna aktien med en förlust och aktien lär Stiga. Med lite tålamod hoppas jag på en god avkastning på sikt.

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera
    2. För några dagar sedan fick jag en online gratis konsultation med Dr.oduduwa, jag kommunicerade med honom oro och han tar tillbaka min ex kärlekspartner efter att vi har skilsmässa i nästan 6 år nu, jag är mycket tacksam och glad att dela med mina vänner det nya sätt jag upptäcker att få tillbaka ex kärlekspartner även efter så många års separation, de kommer fortfarande att tänka på din kärlek och de kommer tillbaka för att be om ursäkt till dig utan att du ber dem eller ringa dem att återvända, det här är en bra kärleksstava Charm inkantationsböner som fungerar riktigt bra och snabbt.
      Få gratis konsultation nu via Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

      Radera