onsdag 7 augusti 2019

Minskat ner lite i H&M igen

För ett litet tag sedan sålde jag av H&M för att slippa belåning i min portfölj. Men så kom det senaste dagarnas ras och med det var jag givetvis tvungen att stödköpa lite aktier. Totalt köptes åter 1000 stycken aktier i H&M för mellan 163-163.50 kr st. Idag är börsen lite mer glad och jag har därför åter minskat med 970 aktier. Dessa såldes för 165.88 kr st. Med det är jag nu skyldig runt 300 kr till Avanza och den senaste tidens swingtrade har resulterat i nästan 30 gratis aktier i H&M. Med det finns det åter utrymme för någon affär om läge uppstår. Kanske ökar jag igen om H&M aktien går ner i pris eller om jag hittar något annan intressant investering. Det kommer iallafall uppdatering om någon ny affär görs. Annars är jag nöjd med nuvarande portfölj som ni ser på höger sida av bloggen.

Uppdatering:

H&M sjönk under dagen. Med det har jag återköpt 970 aktier för 164.87 kr st. Med det är portföljen åter belånad. Blir det någon mer affär under dagen kommer uppdatering. 

Uppdatering 2: Avslutningsvis såldes 968 H&M aktier för 165.46 kr st och med det är belåningen i princip borta igen. Resultatet av de senaste dagarnas swingtrade är nu nästan 32 H&M aktier gratis. Vi får se om några nya möjlighet uppstår här framöver. Kommer givetvis uppdatering om någon ny affär sker. 

Uppdatering 3: Då jag legat sjuk blev det en sen uppdatering här. Jag valde iallafall att minska ner med ytterligare 232 H&M aktier senare under veckan. Dessa såldes för 169.17 kr st. Jag har även köpt in ytterligare 1500 Handelsbanken aktier för 85.67 kr st samt köpt Avanza Zero för 25000 kr. Med det använder jag nu åter lite belåning till 0 % ränta. 

Med det vill jag önska alla läsare en trevlig Onsdag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar