onsdag 22 september 2021

Köpt och sålt aktier för 430 000 kr idag

 Då var det åter Onsdag och med det sagt nya möjligheter. Idag är börsen åter upp efter en hög volatilitet de senaste dygnen. Med det sagt passade jag åter på att köra lite swingtrading i mitt senaste innehav Hufvudstaden. Idag gjordes 4 affärer och dessa ser ni här under:


 I dagsläget äger jag 11 100 stycken aktier i bolaget och bolaget handlas just nu till nästan 28 % substansrabatt. En fin rabatt på ett fint bolag. 

Efter dagens transaktioner har belåningen sjunkit från 17.2 % ner till 17 %. Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär gör. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Uppdatering: Idag 23 September såldes åter 1100 stycken aktier i Hufvudstaden. Priset var 135.01 kr st. Lite senare såldes ytterligare 500 aktier och dessa såldes för 135.75 kr stycke. Efter dagens transaktioner ligger belåningen på 14.2 %.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en fortsatt fin vecka :-)

2 kommentarer:

  1. Tjena Slimis, jag har testat lite swingtrading senaste veckorna men har inte riktigt fått in snitsen ännu. Kör du "fill or kill" på alla ordrar? Jag har hamnat i lägen där bara några aktier har sålts och man står med skägget i brevlådan med ett courtage på 99 kr. När jag har kört med "fill or kill" så makuleras ordern hela tiden så det är inte heller helt optimalt.

    Med det sagt så har det ändå varit väldigt roligt :)

    SvaraRadera
  2. Hej Tysta investeraren.

    Att lyckas med swingtrading är inte alltid så lätt. Men med lite träning och erfarenhet så går det bättre med tiden. Jag står i princip aldrig med skägget i brevlådan och som du skriver finns en risk att man inte får sålt till det pris man vill sälja. Är marginalen för dålig väljer jag istället att avstå en affär. Jag tycker inte du ska ge upp din swingtrading om du tycker det är kul. Det finns bra med pengar att tjäna om man får in rätt flyt. Det gäller dock att ha lite tur och tålamod :-)

    Tack för kommentar.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera