fredag 16 september 2016

Sålt ComHem och köpt H&M

Idag kunde jag inte hålla mig från ett ytterliggare köp i H&M. Jag tror även på ComHems framtid men detta innehav såldes av med marginell vinst då jag tycker H&Ms kurs gått ner omotiverat mycket på sistone och av den anledningen valde jag att öka innehavet något. 65 nya aktier köptes in för 246.40kr dvs ca 16000kr. Planen är även ett köp i slutet av månaden när lönen kommer om aktien håller sig på liknande nivåer :)

Vad investerar du i just nu?

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Själv köpte jag också HM på 245,70 men blev bara ett mindre gäng, glömde bort att köpa fler när jag fört över mer pengar ;). Känner mig dock ganska full i HM så vill inte fylla på för mycket, hur fullinvesterad är du för tillfället?

    Comhem har jag svårt för, jag vet inte hur mycket flashiga (antagligen dyra) reklamblad jag slänger från dom helatiden. Dessutom är dom telefontrackasörer (säger man så?) av rang! ;) skämt åsido det känns som dom får jobba väldigt hårt för att dra in sina pengar, hur går det för dom ekonomiskt? Jag har ingen koll där så skulle ara intressant att veta.

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
  2. Du ska alltid vara värre ;) Har för mig att många inte gillar Comhem men jag har vart riktigt nöjd med dom. Comhem aktien är ingen lågrisk aktie då dom har hög skuldsättning samt återköper aktier. Min tro på företaget är att dom nu höjer priserna rejält. Har tittat in konkurrenterna och dom är ändå billigast där jag bor. Jag tror även de kan ha en bra tillväxt med köpet av boxer. Känns endå bra att hellre öka i H&M när dessa priser som är just nu ges på aktien. Jag hade 1490 aktier i HM men sålde dom för 294.60 år 2014 för att slippa ha skuld efter ett lägenhetsköp. Skulle inte ha nått emot att köpa tillbaka aktierna billigare nu :) När jag sålde H&M hade dollarn förstärkts rejält och jag tyckte därför det var läge att ta hem en fin vinst. Som jag trodde skulle marginalerna bli sämre. Men nu tycker jag som sagt H&M är billiga igen och vill därför köpa tillbaka då jag är säker att företaget kommer prestera bra på sikt. Mvh

    SvaraRadera