tisdag 1 oktober 2024

Köpt och sålt aktier för 11 MKR idag

 Då var det åter Tisdag och nya möjligheter. Då det för stunden är lite sämre med jobb för mig finns istället lite mer tid att följa börsen. I år har det inte vart så mycket kortsiktig handel och jag har inte för avsikt att handla mer än nödvändigt heller. Men samtidigt fortsätter jag följa min magkänsla att agera när jag tycker läget är rätt och idag var det åter en sån dag.

Dagens transaktioner ser ni här under:


Transaktionerna högst upp är på mitt Nordnet konto och längst ner på mitt Levler konto. Hos Levler såldes 1475 Hufvudstaden aktier för 141.70 kr per aktie för att senare återköpa 1481 aktier för 141.10 kr per aktie. På Nordnet såldes först 27531 aktier i Hufvudstaden för 141.40 kr per styck. En liten del av dessa pengar placerades i 14221 aktier Handelsbanken och för dessa betalades 103.90 kr per aktie. Några minuter senare såldes dessa med 15 öre i vinst på varje aktie och en stund senare kunde 27590 aktier i Hufvudstaden återköpas 30 öre billigare än jag tidigare under dagen sålde för. Förutom det finns det ca 1800 kr över från dagens kortsiktiga handel och dessa placeras troligtvis i Nordnets avgiftsfria Sverige fond imorgon. 

Dagens kortsiktiga handel resulterade i en vinst på ca 11 000 kr när courtage är betalt i jämförelse med om jag inte alls skulle ha handlat i aktien. 

Jag fortsätter med det sagt att stärka mitt ägande i Hufvudstaden och i och med dagens affärer ökar mitt innehav i Hufvudstaden från 29006 aktier till 29071 aktier. Förutom det fortsätter jag även öka i index.


Det var allt för idag. 

Min nya portfölj ser ni på höger sida av bloggen och som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar