fredag 25 oktober 2024

Månadens inköp

 Då har det åter kommit in en lön på kontot och som vanligt investeras en slant.

Denna månad har jag fortsatt investerat i Hufvudstaden och dagens inköp ser ni här nedanför:


Totalt 86 stycken aktier har köpts in för mellan 128.50-128.90 kr per styck. Förutom detta har ytterligare pengar investerats i Hufvudstaden den senaste tiden men inte för några större summor. Pengarna som blev över har investerats i Spiltan Aktiefond Investmentbolag.

Sedan mitt senaste inlägg har mitt största innehav Hufvudstaden tappat en del i värde som fastighetssektorn i stort. Min uppfattning är att marknaden hade tagit ut kommande sänkta räntor lite väl snabbt och istället har räntan nu stigit lite grann i det korta perspektivet. Jag tror på en fortsatt räntenedgång nu framöver men frågan är hur snabbt det kommer gå. För egen del har jag tålamod med min investering i Hufvudstaden. Jag fortsätter stärka mitt ägande här och en nedgång i aktiepriset gynnar mig eftersom jag kan köpa in mina aktier lite billigare.

För övrigt finns lite mindre tid för både börsen och bloggen för stunden. Jag har precis börjat på en ny arbetsplats och stortrivs redan. Nämligen inom Rättspsykiatrin här i Sverige. Jag kommer fortsatt även jobba kvar hos kommunen men i det korta perspektivet kommer det vara mer fokus på den nya arbetsplatsen. Denna arbetsplats ger lite sämre betalt än jag har i kommunen. Men mitt första intryck är att jag kommer trivas mycket mer att jobba med det här istället för äldrevården här i Sverige och det kommer även ge en värdefull arbetslivserfarenhet som jag tids nog kan ha nytta av i framtiden. Jag är verkligen glad att jag fått denna chans. Men denna arbetsplats innebär även mobilförbud under arbetstid så någon kortsiktig handel kommer det bli svårt med de dagar jag jobbar här.   


Det var iallafall allt för nu. Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig helg :-)

1 kommentar:

  1. Hallå Slimis!

    Får ju säga att Levlers notor ser lite bristfälliga ut minst sagt...
    Grattis till nytt jobb och ja det kan ofta vara bra med ett nytt jobb och kanske än bättre med lite branschbyte då nya insikter och erfarenheter erhålls. Mobilförbud lär ju inverka lite negativt på din swingtrading...

    SvaraRadera