måndag 23 september 2024

Månadens inköp

 Då har min sista lön från Norge kommit in på kontot och som vanligt investeras en liten slant varje månad. Detta är tyvärr min sista lön från Norge eftersom jag nu är hemma i Sverige och jobbar igen. Tyvärr är det dåligt med jobb här hemma och det är pga kommunens dåliga ekonomi som gör att man fokuserar på att ta in outbildad personal som är billigare i drift framför utbildad personal som kostar lite mer. Det gör att jag endast jobbat 68 timmar än så länge denna månad men förhoppningsvis blir det några timmar till innan månaden är slut.  För stunden söker jag även lite andra jobb här i Sverige men vi får se om det blir något. 

Dagens investering ser ni här under:


Totalt 107 aktier köptes i Hufvudstaden och alla förutom 4 stycken aktier betalades det 137.70 kr per aktie. Förutom det har jag den senaste tiden fått in några kronor och även dessa pengar har investerats i Hufvudstaden. Efter dessa transaktioner äger jag nu 29000 stycken aktier i Hufvudstaden och fortsätter stärka mitt ägande här. Förutom denna investering blev det en liten investering i Spiltan Aktiefond Investmentbolag. 

Det var allt för nu. 

Min nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen och som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs.

Med det sagt vill jag önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar