måndag 26 augusti 2024

Sålt av i Hufvudstaden

Idag tog jag beslutet att sälja av samtliga mina aktier i Hufvudstaden. 28800 aktier har sålts för 139.40 kr per styck. Anledningen till försäljningen är inte att jag är negativ till bolaget på sikt. Jag tycker dock aktien gått lite väl starkt i det korta perspektivet och väljer idag att ta hem en vinst. Om detta är rätt eller fel lär visa sig tids nog. Blankningen i aktien har dock gått upp i och med den senaste uppvärderingen av aktien och det är dåligt med insyns köp i aktien. Men hursomhelst kul att aktien äntligen fått lite fart efter några sega år och om jag inte återkommer i aktien vill jag tacka Hufvudstaden för den fina avkastningen i det korta perspektivet och lycka till framöver. 

Vart pengarna ska placeras har jag inte bestämt mig än. Men som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs. Efter dagens transaktion ligger jag väldigt likvid. Jag har fortsatt kvar lite pengar i fonder och i aktier men inte i närheten av lika mycket som tidigare idag.

Min nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig vecka :-)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hej Två Månadslöner.

      Har återköpta aktier billigare i Hufvudstaden idag. Så är åter full investerad. Kommer uppdatering senare idag. Men annars har jag endast mina andra 3 aktier och lite fonder :-)

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera