måndag 15 juli 2024

Köpt Hufvudstaden aktier för 3.77 MKR

Då var det åter Måndag och nya möjligheter. I Fredags sålde jag av hela mitt innehav i Hufvudstaden. När det gäller börsen gäller det ju att ha tålamod men ibland blir det lite sämre med det. 

Idag har i alla fall fastighetssektorn gått åt det svagare hållet och efter att ha tänkt till under helgen valde jag idag att återköpa totalt 28515 aktier i Hufvudstaden. Så här i efterhand hade jag lite tur att kunna återköpa billigare idag. Annars hade jag fått leta efter någon annan investering men jag valde som sagt att köpa tillbaka dessa aktier lite billigare just nu. Det innebär att jag fortsätter stärka mitt ägande i Hufvudstaden om vi jämför med innehavet jag hade i Fredags. Samtliga aktier har återköpts drygt 30 öre billigare per aktie men jag fick även in lön från Norge idag och kunde därför skjuta till 13220 kr till det långsiktiga sparandet. Totalt återköptes i alla fall Hufvudstaden aktier för ett pris på runt 9000 kr lägre än jag sålde för i Fredags och denna vinst har återinvesterades i fler aktier i Hufvudstaden. Innehavet har därmed ökat från Fredagens 28351 aktier till dagens 28515 aktier. 

Dagens transaktioner ser ni här under:


Förutom dessa transaktioner köptes även 100 aktier för 132.20 kr per styck men de kom inte med på bild.

Ni får för den delen ursäkta om detta inlägg ser rörigt ut. Jag har nyligen köpt en ny dator och inte lärt mig redigera så bra på den. Jag vill dock ändå uppdatera här på bloggen om mina tankar och mina långsiktiga investeringar och på sikt är det tänkt att lära mig redigera lite bättre även på den nya datorn.

Gällande Hufvudstaden är jag fortsatt osäker hur kursen kommer gå i närtid. Men på lite längre sikt hoppas jag givetvis fortsatt på en uppvärdering av både Hufvudstaden och fastighetssektorn överlag.


Som vanligt kommer det uppdatering här på bloggen om någon ny affär görs. Nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen. 

Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig vecka :-)

7 kommentarer:

  1. Hade du istället köpt Handelsbanken som jag sa och vilket nästan var öppet mål enligt mig så hade du vart ca 240.000 kr rikare idag, surt! Hur tänkte du där? Vet att du är en trygghetsnarkoman men handelsbanken är väl bland det tryggaste som finns i Sverige!?
    Såg du inte det billiga priset i HB eller? Nyfiken på hur du tänker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej SJ.

      Givetvis är det lätt i efterhand och se att man skulle köpt Handelsbanken innan denna rapport. De som köpte vid förra rapporten fick däremot uppleva en rejält tapp i aktien och så är det med rapporter. Ibland överraskar det på uppsidan och ibland nedsidan. Jag hoppas att du själv gjorde en fin vinst här om du nu köpte Handelsbanken innan rapport :-) För egen del vill jag inte vikta upp i Handelsbanken men jag behåller 200 aktier som jag haft sedan länge. Det beror mycket på att jag själv blev illa behandlad av dem som kund för många år sedan och det gjorde att jag bytte bank. Jag gillar inte heller deras förändring av betydligt mindre kontor runt om i Sverige. Men som du skriver tar de en låg risk med sin utlåning och har på senare tid gynnats rejält av de högre räntorna. Vi får väll se om våra svenska banker fortsätter hålla i en hög lönsamhet när räntorna nu sjunker framöver.

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera
  2. Tummen upp för att bloggaren gav sig tid att kommentera något sådant trams som SJs inlägg
    MvH Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det där inlägget från SJ var ju bara larvigt. Man kan byta ut Handelsbanken mot vilken annan aktie som helst som hoppar på rapport. Lätt att vara klok i efterhand.

      Radera
    2. Hej Lars.

      Jag tycker överlag det är väldigt kul när folk kommenterar här på bloggen och det är okej att inte alla tycker som jag själv gör. Vi är ju olika som människor.

      Tack för att du fortsatt följer och kommentar här på bloggen.

      Ha en bra dag.

      Mvh Slimis

      Radera
  3. Ja de är tur inte alla tycker lika och inte lyssnar på alla bra råd :) För då hade det ju bara funnits Handelbankens Aktie å fy så tråkigt det blivit :):)
    Sossemats

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sossemats.

      Ja det verkar som att bank aktier överlag är ganska populära nuförtiden :) Ursäkta för sent svar och tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera